شگفتی پلوسی از حساسیت ترامپ به «چاق مفرط ناسالم» خوانده شدن

نانسی پلوسی:‌ « ترامپ همیشه درباره وزن سایر افراد نظر می‌دهد»

نانسی پلوسی، رییس‌مجلس نمایندگان آمریکا. SAUL LOEB / AFP

نانسی پلوسی گفت «اصلا فکر نمی‌کرد» که دونالد ترامپ نسبت به «چاق مفرط» نامیده شدن اینقدر عصبانی واکنش نشان دهد.

پس از آن که خانم پلوسی از تصمیم آقای ترامپ مبنی بر مصرف داروی هایدروکسی‌کلروکوئین برای پیشگیری از کووید-۱۹ انتقاد کرد، روز چهارشنبه آقای ترامپ رئیس دموکرات مجلس نمایندگان را «زنی بیمار» خواند. هنوز هیچ مدرکی در اثبات کارآمدی این دارو در درمان ویروس کرونا در دست نیست.

خانم پلوسی در اظهارات خود در شبکه سی‌ان‌ان درباره وزن رئیس جمهوری اظهار نگرانی کرد و گفت به همین خاطر مصرف این دارو «فکر چندان خوبی نیست.»

خانم پلوسی روز چهارشنبه به شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «نمی‌دانستم اینقدر حساس است. خود او همیشه درباره وزن سایر افراد نظر می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات چند ساعت بعد از آن بیان شد که آقای ترامپ به خبرنگاران گفت: «پلوسی زنی بیمار است. او با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلات روانی متعددی دارد.»

آقای رئیس جمهوری با دفاع از تصمیم خود مبنی بر مصرف داروی مذکور، اضافه کرد: «ما با افرادی سر و کار داریم که باید برای خیر کشور به امور خود سر و سامان دهند.»

رئیس مجلس نمایندگان افزود، اظهارات اخیر آقای ترامپ درباره هایدروکسی‌کلروکوئین صرفا در راستای «پرت کردن حواس» مردم از این واقعیت است که آمار مرگ (ناشی از ابتلا به کرونا) در کشور از مرز ۹۰ هزار نفر عبور کرده است.

او ادامه داد: «به نظرم او به جای این که به مردم بگوید مواد ضدعفونی اسیدی در ریه‌های خود بریزند یا دارویی را مصرف کنند که جز برای مواردی خاص توسط کارشناسان تجویز و تایید نمی‌شود، باید به این نتیجه برسد که اظهاراتش به شدت موثر و مهم است.»

علی‌رغم این که توصیه‌های پزشکی گسترده‌ای علیه استفاده از آن در موارد کووید-۱۹ وجود دارد، رئیس جمهوری تاکید کرد که انتقادات علیه هایدروکسی‌کلروکوئین،  صرفا به یک «تحقیق بد» ارجاع می‌دهند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز به خاطر خطرهای احتمالی، استفاده از این دارو را  جز در بیمارستان یا محیطی آزمایشی آن تجویز نکرده است. اما آقای ترامپ تاکید دارد که مصرف این دارو برای او مضر نخواهد بود.

با این وجود، تحقیقات نشان می‌دهد که به ویژه در میان افراد سالمندی که این دارو را مصرف کرده‌اند، احتمال خطر مرگ بالاتر است.

آقای ترامپ که ۷۳ سال دارد، در آخرین بررسی پزشکی خود در سال ۲۰۱۹ در رسته «چاق مفرط» جای گرفت.

© The Independent