افشای جزییات حساب بانکی ترامپ توسط سخنگوی کاخ سفید

این جزئیات ممکن است به هکرها برای نفوذ به حساب بانکی افراد کمک کند

کیلی مک‌اننی، سخنگوی کاخ‌سفید - REUTERS/Leah Millis

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به شکل تصادفی و هنگام صحبت و نشان دادن یک چک امضا شده توسط رئیس‌ جمهوری، جزئیات شخصی حساب بانکی دونالد ترامپ را فاش کرد. 

کایلی مک‌اننی به‌اشتباه اطلاعات مربوط به حساب بانکی آقای ترامپ را که روی چک نوشته می‌شود، نشان داد. این جزئیات ممکن است به هکرها برای نفوذ به حساب بانکی افراد کمک کند. 

خانم مک‌اننی این اطلاعات را روز جمعه و در نشستی خبری اعلام کرد و با نشان دادن چک صد هزار دلاری امضا شده توسط رئیس ‌جمهوری، گفت که وی حقوق سه‌ ماه خود را به وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای «حمایت از تلاش‌های مقابله، مهار و مبارزه با ویروس کرونا» اهدا کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 مایک چپل، مدیر برنامه تحلیل‌ تجارت در دانشگاه نوتردام،  به نیویورک تایمز گفت که دلیل «محو» نشان دادن چک‌های بزرگ در صفحه تلویزیون، همین است. 

او گفت:‌ «در این گونه موارد نه‌تنها فقط بخشی از چک را نمایش می‌دهند، بلکه اطلاعات حساس مربوط به حساب را که معمولا در قسمت پایینی چک دیده می‌شود، محو می‌کنند. ما باید احتیاط را رعایت کنیم و شماره مربوط به حساب بانکی‌مان را برای خودمان نگه داریم.» 

 آقای ترامپ پیشتر گفته بود که مکان‌های نیایش مانند مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها را در دوران اضطراری شیوع کووید۱۹، در دسته‌بندی «نیازمندی‌های اضطراری» قرار می‌دهد. 

او گفت که خواستار آن است که این مكان‌ها فورا باز شوند. این سخنان، مخالف با عملکرد برخی از مقامات مسئول ایالت‌های آمریکا بود که در طی دوران شیوع بیماری «فروشگاه‌های مشروب‌فروشی و مراکز سقط جنین» را باز نگه داشته بودند و همزمان، مکان‌های عبادی دینی را تعطیل کرده بودند. 

خانم مک‌اننی گفت که تصمیم درباره ازسرگیری فعالیت مکان‌های دینی ایالت‌ها، بسته به نظر رهبران مذهبی و مقامات ایالتی است. 

© The Independent