رای‌دهندگان سالمند آمریکایی بیشتر از جو بایدن حمایت می‌کنند

ترامپ در میان افراد ۴۵ تا ۶۴ ساله، با تفاوت ۱.۴ درصد پشت سر بایدن قرار دارد

مردم در حال رای دادن در یکی از مراکز رای‌گیری در ویرجینیا-ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

محبوبیت دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور آمریکا در میان بخش‌هایی از جامعه آمریکا رو به کاهش است و بخشی از رای‌دهندگان بزرگسال در ایالت‌هایی که برای انتخاب دوباره او نقش حیاتی دارند، ظاهرا از جو بایدن رقیب انتخاباتی او حمایت می‌کنند. 

تازه‌ترین تحلیل کارشناسان نظرسنجی وبسایت ۵۳۸ متعلق به نیت سیلور، نشان می‌دهد که در ایالت‌های مهمی چون فلوریدا، آقای ترامپ پشت سر آقای بایدن قرار گرفته است. نظرسنجی دانشگاه کینیپیاک در فلوریدا حاکی است طبق رای افراد ۶۵ ساله به بالا، معاون سابق ریاست جمهوری با ۵۲ درصد در مقابل ۴۲ درصد، پیش از دونالد ترامپ قرار دارد. 

طبق نظرسنجی شبکه خبری فاکس، آقای بایدن در ایالت فلوریدا که در انتخابات ۲۰۱۶ به پیروزی دونالد ترامپ کمک کرد، با حاشیه باریک سه امتیازی، پیشتاز است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تحلیل می‌تواند با گزارش دیگری توسط شبکه خبری سی‌ان‌ان جور شود که نشان داد در یک نظرسنجی امتیاز آقای بایدن شش رتبه بالاتر از حاشیه نهایی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. گزارش سی‌ان‌ان همچنین نظرسنجی‌های دیگری را در نظر گرفته بود که نشان می‌داد آقای بایدن در ایالت‌های دیگری چون ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا از ترامپ جلوتر است. ویسکانسین نیز مانند فلوریدا از جمله ایالت‌های مردد در انتخابات سال ۲۰۱۶ بود. 

نیویورک تایمز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پاسخ نسبتا کند دولت ترامپ به شیوع کووید۱۹ در آمریکا گفت، حتی نظرسنجی داخلی آقای ترامپ نشان داد که او در میان رای‌دهندگان مسن‌تر پشت سر آقای بایدن است. 

وبسایت ۵۳۸ می‌گوید که رئیس‌جمهور در میان افراد ۴۵ تا ۶۴ ساله، با تفاوت ۱.۴ درصد پشت سر آقای بایدن قرار دارد. تحلیلگران می‌گویند وضعیت ترامپ در نظرسنجی در میان افراد بالای ۴۵ ساله،  بدتر از سال  ۲۰۱۶ است. 

 بخشی از پیروزی آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به دلیل حمایت حداکثری رای‌دهندگان مسن بود. تاریخ نشان می‌دهد که این گروه جمعیتی آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیدای جمهوریخواه حمایت می‌کنند، در حالیکه گروه‌های جمعیتی جوانتر معمولا به نامزد‌های دمکرات رای می‌دهند. 

با این حال نظرسنجی‌ها همواره درباره نتیجه انتخابات ماه نوامبر که پنج ماه فاصله دارد، پیش‌بینی  قاطع ندارند. نظرسنجی‌های قبلی از جمله نظرسنجی مربوط به مرکز تحقیقاتی پیو در اوایل ماه آوریل، نشان داده‌ بودند که آقای ترامپ در میان رای‌دهندگان مسن، از آقای بایدن جلوتر است. 

اما داده‌های اطلاعاتی جدید حاکی است که جو بایدن  حدود دو درصد  در میان رای‌دهندگان ۶۵ سال به بالا، در موقعیت بهتری نسبت به دونالد ترامپ قرار دارد. معاون سابق ریاست جمهوری در میان رای‌دهندگان ۴۵ تا ۶۴ ساله تقریبا با هفت امتیاز تفاوت، جلوتر از آقای ترامپ قرار دارد. 

© The Independent