آیا شیوع کرونا جف بزوس، رئیس آمازون را تریلیونر کرده است؟

گفته می‌شود جف بزوس تا قبل از ۲۰۲۶ اولین تریلیونر جهان خواهد شد

جف بزوس رئیس میلیاردر آمازون در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است- Pawan Sharma / AFP

همزمان با انباشت ثروت جف بزوس در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، تحلیلگران به تحقیقی توجه کرده‌اند که می‌گوید مدیرعامل آمازون به زودی اولین تریلیونر جهان خواهد شد. 

نام آقای بزوس روز پنجشنبه و به دنبال پیشنهاداتی که می‌گفت او تا قبل از ۲۰۲۶ اولین تریلیونر جهان خواهد شد، در توییتر بر سر زبان‌ها افتاد. 

قبل از شروع همه‌گیری، وبسایت کامپریسان تخمین زد که رئیس آمازون می‌تواند ظرف شش سال تریلیونر شود. حالا این اتفاق ممکن است زودتر بیفتد. 

جف بزوس رئیس میلیاردر آمازون که در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است، از همه‌گیری سود فراوانی برده است، چرا که افراد بیشتر و بیشتری خواستار تحویل اقلام خریداری شده خود دم در خانه بودند. 

آمازون از درآمد ۷۵ و نیم میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ خبر داده است. همزمان، حدود ۱۸ میلیارد دلار به ثروت خالص آقای بزوس، تنها در سه هفته گذشته افزوده شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تخمین میزند که ثروت خالص مدیرعامل آمازون حالا به ۱۴۳ میلیارد دلار رسیده است. 

اما با ۳۰ میلیون آمریکایی که در دوران بحران کووید۱۹ تقاضای کمک‌ مالی بیکاری کرده‌اند، مقایسه میان شرایط آقای بزوس و نیروی کار عادی دقیق‌تر به نظر می‌رسد. 

همزمان، کارکنان خود شرکت آمازون درباره خطرات ویروس کرونا در مراکز توزیع شرکت ابراز نگرانی کرده‌ اند. 

بونی واتسون کلمن، نماینده دموکرات کنگره آمریکا روی توییتر در روز پنجشنبه گفت که ثروت آقای بزوس نشانگر «حرص بسیار» است. 

خانم کلمن نوشت:‌ «پیش بینی میشود که جف بزوس اولین تریلیونر باشد چرا که در دوران ویروس کرونا بازار خرده فروشی را تحکیم کرد. حالا آمازون به کارکنانش (که با خطر زیادی مواجه بودند) میگوید که در پایان ماه مه، اضافه حقوق ناشی از کار کردن در شرایط خطرناک را قطع میکند.» 

به دنبال اعلام سود شرکت در ماه مارس، آمازون روز چهارشنبه گفت که از پایان ماه جاری، اضافه حقوق و دستمزد دوبرابری اضافه‌کاری را قطع می‌کند. 

یک سخنگوی آمازون به سی‌ان‌بی‌سی گفت:‌ «ما از کارکنانمان برای حمایت از مشتریان در دوران افزایش تقاضا متشکریم و اکنون از پایان ماه، به دستمزد و اضافه‌کاری عادی باز می گردیم.» 

مشخص نیست که چند نفر از کارمندان آمازون در دوران همه‌گیری به این بیماری مبتلا شده یا بر اثر کووید۱۹ جان باخته‌اند، هر چند شمار اندکی از موارد ابتلا شناخته شده است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد