بیمه لویدز: هزینه کرونا از ۱۱ سپتامبر و طوفان کاترینا به مراتب بیشتر است

لویدز می‌گوید صنعت بیمه ممکن است مجبور به پرداخت ۲۰۳ میلیارد دلار بشود

مردی در حال قدم زن در بازار برادوی و مغازه‌های بسته شده در لندن- REUTERS/Henry Nicholls

بیمه لویدز لندن می‌گوید امسال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، صنعت بیمه ممکن است در سطح جهان ۲۰۳ میلیارد دلار از دست بدهد چرا که تعطیلات و مسافرت‌ها لغو شده و شرکت ها بیکار شده‌اند. 

لویدز گفت وقتی تاثیرات تمام و کمال همه‌گیری ویروس کرونا معلوم شود، هزینه بیمه‌شده‌ها احتمالا به مراتب فراتر از وقایع تاریخی چون طوفان کاترینا در ۲۰۰۵ و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر خواهد بود. 

اعضای بازار لویدز خود را آماده پرداخت ۳.۴ میلیارد دلار در سال جاری کرده‌اند. اگر مقررات قرنطینه و تعطیلی به سه ماهه دوم بکشد، شرکت‌های بیمه از این هم بیشتر پول از دست می‌دهند. به گفته لویدز هزینه کووید۱۹ بیشتر از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و مجموع طوفان‌های فاجعه بار کارائیبی در ۲۰۱۷ خواهد بود. 

این شرکت بیمه گفت کووید۱۹ با بلایای طبیعی که قبلا خسارت زیادی به بیمه‌ها وارد کرده بسیار متفاوت است. آن بلایای طبیعی جغرافیایی بود در حالی که کووید۱۹ عالمگیر و ساختاری است و تاثیر طولانی‌تری خواهد داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازار بیمه گفت:‌ «به نظر لویدز وقتی مقیاس و پیچیدگی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کووید۱۹ کاملا روشن و درک شود، هزینه کلی صنعت بیمه جهانی احتمالا به مراتب بیش از وقایع تاریخی قبلی خواهد بود.» 

پیش بینی می‌شود که حدود ۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ طبق بیمه نامه‌های مختلف از جمله موارد مربوط به لغو، املاک و مستغلات و مسافرت پرداخت شود. پرداخت‌های بیشتر بیمه با روشن شدن ابعاد دیگر اثرات کووید۱۹ و از جمله در بیمه نامه‌های مربوط به آسیب های شغلی و بیمه اعتباری پیش بینی میشود. 

جان نیل، رئیس اجرایی لویدز گفت: «صنعت جهانی بیمه طی سیاست‌های مختلفی ملزم به پرداخت پول و حمایت از کسب‌وکارها و افرادی است که تحت تاثیر کووید۱۹ قرار گرفته‌اند. اکنون پیش بینی می‌شود که بازار لویدز به تنهایی ملزم به پرداخت ۳.۴ میلیارد دلار است که یکی از بزرگترین پرداخت‌های بیمه تاکنون به شمار می‌رود.» 

او گفت:‌ «آنچه که کووید۱۹ را منحصر به فرد می‌کند تنها تداوم خسارات آن بر انسان و روابط اجتماعی نیست، بلکه شوک اقتصادی نیز هست. مجموع این عوامل، صنعت بیمه ر به طرزی متفاوت به چالش خواهد کشید ولی ما به حمایت از مشتریان ادامه می‌دهیم و درخواست‌های آنان را طی هفته ها و ماه های پیش رو پرداخت می‌کنیم.» 

 لویدز در سال ۲۰۱۷ و به دنبال وقوع طوفان‌های ویرانگر کارائیبی، ۸.۴ میلیارد دلار به مشتریانش پرداخت کرد. پس از حملات ۱۱ سپتامبر نیز ۷.۴ میلیارد دلار پرداخت کرد. 

 لویدز گفت تخمین میزند که فاصله‌گذاری اجتماعی و برخی از انواع قرنطینه تا پایان سال ادامه یابد.