سرپیچی شرکت تسلا از قوانین قرنطینه کالیفرنیا 

ایلان ماسک پس از تهدید به انتقال خودروسازی تسلا به نوادا یا تگزاس، تولید را از سر می‌گیرد

تسلا اعلام کرد که «فعالیت محدود» را از سر می‌گیرد-REUTERS/Stephen Lam 

ایلان ماسک پس از تهدید به انتقال خودروسازی تسلا از کالیفرنیا به نوادا یا تگزاس اعلام کرد که تولید را از سرمی گیرد. همزمان با تمرد کارمندان کارخانه تسلا از قوانین ماندن در خانه در شهر آلامدا در کالیفرنیا به علت همه‌گیری ویروس کرونا، ماسک گفت اگر قرار باشد کسی بازداشت شود، آماده بازداشت شدن است. 

او در توییتر نوشت: «همراه با همه در خط تولید خواهم بود. اگر قرار باشد کسی بازداشت شود، آن فرد من هستم.»

او روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد علیه مسئولان شهرستان آلامدا شکایت کند و گفت «مسئول بهداشتی موقت، غیرمنتخب و ناآگاه در الامدا مغاير با صحبتهای فرماندار، رییس‌جمهور، آزادی مندرج در قانون اساسی ما و منطق ساده رفتار می‌کند.» 

او گفت‌:‌ «این آخرین پیام است. تسلا مقر خود و برنامه‌های آینده خود را فورا به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 شکایت‌نامه ای که او در یک دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده به ثبت رسانده به دنبال حکمی علیه دستور ماندن در خانه است و آن را «فاشیستی» نامیده است. این شکایتنامه می‌گوید که دستور ماندن در خانه «نقض دستور فرماندار است و فعالیت کسب‌وکار بخش‌های زیرساختی مهم فدرال را محدود می‌کند.» 

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که از بازگشایی کارخانه مطلع نبود. 

تسلا اعلام کرده بود که «فعالیت محدود» را از سر می گیرد و علی‌رغم مقررات شهرستان آلامدا، حدود ۳۰ درصد از کارکنانش را به تاسیسات فرمانت بازمیگرداند. مسئولان آلامدا گفته بودند که کارخانه تسلا هنوز شرایط لازم برای ازسرگیری فعالیت را ندارد. 

 مسئولان آلامدا در بیانیه‌ای گفتند: «تسلا خبردار شده که دارای شرایط لازم نیست و نباید بازگشایی شود. ما از رویکرد فعالانه تسلا طبق یک برنامه بازگشایی استقبال می‌کنیم تا هر زمان که شرایط بازگشایی را پیدا کرد، بتواند به شکلی که کارمندانش را مورد محافظت و مراقبت قرار دهد، کارش را از سرگیرد.» 

 مسئولان بهداشت و درمان در شهرستان آلامدا، بیش از دو هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این منطقه شناسایی کرده‌اند، که طبق آمار روز دوشنبه، ۷۰ تن از آنان جان باخته اند. 

تحلیلگران همچنین گفته‌اند که تهدیدهای آقای ماسک به ترک ایالت کالیفرنیا، به دنبال افزایش فهرست ثروتمندانی است که برای پرهیز از پرداخت مالیات بر درآمد بالای کالیفرنیا راهی تگزاس و نوادا شده‌اند. نرخ مالیات بر درآمد در ایالت کالیفرنیا برای شهروندان ثروتمند ۳.۱۳ درصد است. 

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، طبق شکایت‌نامه، اگر تسلا برخی شرایط خاص را داشته باشد، بسته غرامت تسلا در سال ۲۰۱۸ می‌تواند بیش از ۵۵ میلیارد دلار به سود ماسک تمام شود. 

© The Independent

بیشتر از جهان