تکیه کلام رایج انتخابات ۲۰۲۰: «با من مناظره کن، الکس!»

اوکازیو کورتز و چپ نو برای درگیر شدن در مناظرات اجازه نمی‌گیرند

اجلاس جنجالی حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا، درس عملی خوبی برای دموکرات‌های عضو جریان اصلی حزب است، تا بدانند الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده نیویورک در کنگره، چگونه با رأی دهندگان بیرون از حوزه‌اش (برانکس نیویورک) رابطه برقرار می‌کند.

۱۴ کاندیدایِ خواهان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به کالیفرنیا رفتند تا بتوانند برای جلب آرای ۴۹۵ نماینده حزبی کالیفرنیا با هم به رقابت بپردازند. با این‌حال هیچکدام از این اشخاص به اندازه اوکازیو کورتز، که در آنجا حضور نداشت، نتوانست بدرخشد.

کاندیداهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در غیاب  الکساندریا اوکازیو کورتز مدام با برنامه‌هایی دست و پنجه نرم می‌کردند که همگی به عروج برق آسای او در سیاست آمریکا مربوط می‌شوند: بیمه درمانی برای همه، حمایت از دگرباشان، نمایندگی کافی اقلیت‌های نژادی و گروه‌های کم توان اقتصادی و از همه معروف‌تر: طرح نوی سبز.

می‌توان گفت دموکرات‌های کالیفرنیا عده‌ای لیبرال‌ هستند. جان هیکن لوپر، فرماندار کلرادو و جان دلانی، نماینده ایالت مریلند گفته‌اند حزب دموکرات به سمت «سوسیالیسم» می‌تازد. وقتی‌که این سخنان با خنده و تمسخر همگان همراه شد، کمتر کسی تعجب کرد. جان دلانی به طور مشخص به سیاست بیمه برای همه حمله کرد و گفت این طرح «نه سیاست خوبی است و نه سیاست‌ورزی خوبی».

در پاسخ به او اکازیو کورتز تنها یک توییت کرد، که بیش از کل توییت‌های ماه مه دانی، به اشتراک گذاشته شد:

دلانی به همان شکلی به اکازیو کورتز پاسخ داد، که تمامی شخصیت‌هایی که پیش از او با کورتز وارد بحث شده بودند پاسخ داده بودند: او کورتز را به یک مناظره تلویزیونی دعوت کرد.

«با من مناظره کن! ای او سی»، اکنون تبدیل به یک ژانر فرعی شناخته‌ شده در رسانه‌های اجتماعی شده که تکرار و تقلید از آن لوس شده‌ است. این داستان سال گذشته وقتی بن شاپیرو، سردبیر دیلی وایر و هوچی‌گر دست راستی گفت حاضر است ۱۰ هزار دلار بدهد و با کورتز مناظره‌ای یک به یک داشته باشد، شروع شد. کورتز که در آن زمان نماینده کنگره شده بود و قطعا سرش کمی از شاپیرو شلوغ‌تر بود، پیشنهادش را رد کرد.

پس از آن بود که کنترل اوضاع از دست خارج شد. طی سه هفته در آگوست ۲۰۱۸ شاپیرو مرتبا در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شد و از عدم تمایل اوکازیو کورتز برای شرکت در مناظره‌ گلایه کرد.

هم‌زمان با سر و صدای شاپیرو گروهی از تبلیغات‌چی‌‌های هم پالکی‌اش جمع شدند و اوکازیو کورتز را دعوت به مناظره کردند. بعضی‌هایشان جدی‌تر بودند و بعضی‌ها فقط هوچی‌گری می‌کردند.

کتی پالویچ، دبیر سایت تاون هال، الی بت استاکی، پادکست گوی محافظه‌کار، کانداست اوون، مطبوعات‌چی سازمان Turning Point USA که از هیتلر دفاع کرده بود و چارلی کرک، رئیس این نهاد و کایا جونز، خواننده سابق گروه «پوسی کت دالز»، همگی اوکازیو کورتز را دعوت به مناظره کردند.

به این گروه خوش آمدی جان دلانی. مطمئناً کسی به موقعیت تو حسودی نمی‌کند.

بخشی از تمایل به مجادله با اوکازیو کورتز به دلیل توجه زیاد سیاسی و رسانه‌ایست که او دریافت کرده‌ است. چه دموکرات‌های عضو کنگره بخواهند این واقعیت را بپذیرند و چه نخواهند، شکی نیست که راه تصویب قوانین مربوط به تغییرات محیط زیستی، بیمه برای همه، سیاست‌های مربوط به انرژی‌های تجدید‌ پذیر و اصلاحات مربوط به عدالت کیفری از دفتر الکساندریا اوکازیو کورتز می‌گذرد.

حضور الکساندریا اوکازیو کورتز در جلسات دادرسی کنگره (که از تلویزیون پخش می‌شود) و حمایت عمومی از سخنان او باعث شد او تبدیل به مرکز سیاست گذاری حزب دموکرات شود. تماشای نقره داغ کردن مدیران وال استریت در جلسه دادرسی ماه آوریل در کنگره به خوبی نشان می‌دهد، چرا او چنین طرفداران پروپا قرصی دارد. بر خلاف نسل‌های متمادی مقامات انتخاب شده، کورتز حرف دل نسلی که به او رأی داده‌اند را با شجاعت بیان می‌کند.

علاوه بر این کورتز ائتلافی از اعضای هر دو حزب ایجاد می‌کند. هفته گذشته تد کروز، نماینده تندروی حزب جمهوریخواه، ابراز تمایل کرد به کارزار او برای پایان دادن به کار مقامات پیشین حکومتی که در حال لابی با روسای قدیمی‌شان بودند، بپیوندد. مت گتز، نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا و حامی دونالد ترامپ در کنگره، کورتز را تحسین کرد که توانسته دموکرات‌ها را مجبور کند روی مسائل مهم‌شان تمرکز کنند.

دلانی (و همینطور شاپیرو) برای بحث و گفتگو درباره جزئیات سیاست‌های اوکازیو کورتز خواهان مناظره با او شدند. فرض ناگفته آنها این است که اوکازیو کورتز که نماینده کنگره است و به یک تیم محقق و تمامی منابع قوه مقننه دسترسی دارد، نیازمند کمک آنهاست.

اوکازیو کورتز نشان داده که انتقاد پذیر است و به واکنش‌ها گوش می‌دهد. او در توییتر با دیگران گفتگو می‌کند و تقریبا در آن واحد جواب می‌دهد. این چیزی نیست که مخالفان تشنه به خون او بخواهند.

گروه کوچک خواهان مناظره با الکساندریا اوکازیو کورتز این واقعیت را نمی‌پذیرند که «ای او سی» و چپ نو برای درگیر شدن در مناظره درباره محیط زیست و آینده‌ از کسی اجازه نمی‌گیرند. این اجازه را مردم آمریکا در شش نوامبر ۲۰۱۸ با انتخاب ترقی‌ خواه‌ترین کنگره تاریخ‌مان صادر کردند.

تنها کسانی‌که تمایلی به مناظره با او ندارند، همکارانش در کنگره‌ هستند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان مرتباً بحث در مورد طرح نوی سبز را به تأخیر می‌اندازد. با افزایش بیشتر حمایت جمهوریخواهان از طرح نوی سبز در نظرسنجی‌ها وقت آن رسیده که  از اوکازیو کورتز بخواهیم با مخالفانش در تنها محلی که تغییر در آنجا ممکن است، یعنی در یک جلسه دادرسی کنگره، مناظره کند.

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه