عرضه تلفن هوشمند ‌ال‌جی با نام «مخمل»

گوشی مخملی ال جی به قلم الکترونیک مجهز است

ورودی هدفون «مخمل» مثل سایر گوشی‌های ال جی، که به خاطر کیفیت صدای خوب مورد ستایش بوده‌اند، از نوع ۳.۵ میلی‌متری است-JUNG Yeon-Je / AFP

شرکت غول تلفن‌های هوشمند، ال جی، از عرضه جدیدترین مدل گوشی سطح متوسط خود به نام «مخمل» در کره جنوبی خبر داد.

این گوشی به دوربین سه لنزه «قطره بارانی» مجهز است که به ترتیب بزرگ به کوچک در پشت گوشی تعبیه شده‌اند و نمایشگر ۶.۸ اینچی آن با یک شکاف کوچک در بالا از، فناوری اولِد برخوردار است.

بر اساس مستنداتی که این غول فناوری پیش از این منتشر کرده بود، دوربین اصلی متشکل از سه سنسور ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. شنیده‌ها حاکی است که دوربین جلو هم وضوح ۱۶ مگاپیکسل خواهد داشت.

نقطه قوت این گوشی پردازنده ۷۶۵ کوالکوم آن است که با نسل پنجم سازگاری دارد و در گوشی‌های رقیب نظیر اوپو و موتورولا و نیز پیکسل ۵ گوگل دیده می‌شود.

در حال حاضر فقط یک ترکیب از این گوشی معرفی شده است که دارای پردازنده ۸ گیگی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است. ورودی هدفون «مخمل» مثل سایر گوشی‌های ال جی، که به خاطر کیفیت صدای خوب مورد ستایش بوده‌اند، از نوع ۳.۵ میلی‌متری است.

مخمل ال جی ۲.۹ اینچ پهنا و ۲۶ صدم اینچ ضخامت دارد، که در مقایسه با آیفون اس ای مدل ۲۰۲۰ با پهنای ۲.۶۵ و ضخامت ۲۹ صدم اینچ، فقط کمی بزرگتر است، اما نمایشگر گوشی اس ای اپل ۴.۷ اینچی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گوشی همچنین دارای سطح مقاومت گرد‌ وخاک و آب آی پی ۶۸ است که بدین معنی است که در مقابل نفوذ گرد و خاک مقاوم است  و قادر است تا عمق ۱.۵ متری زیر آب مدت نیم ساعت دوام بیاورد. باتری گوشی هم یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری است که قابلیت شارژ سریع دارد.

علاوه بر این، گوشی مخملی ال جی به قلم الکترونیک مجهز است و می‌تواند صداهای موسوم به آسمار را نیز ضبط کند. این اصوات صداهایی نجواگونه هستند نظیر ضربه‌های ریز‌،‌ پچ پچ، یا ملچ ملوچ که ثابت شده قدرت آرامش بخشیدن دارند و در یوتیوب بسیار پرطرفدار هستند.

اگرچه ال جی عرضه این گوشی را فقط در کره جنوبی اعلام کرده است، انتظار می‌رود که اعلامیه انگلیسی‌زبان آن هم تا پایان ماه مه منتشر شود، که به معنی عرضه آن در کشورهای استرالیا، آمریکا و بریتانیا خواهد بود.

قیمت این گوشی در کره جنوبی ۸۹۹۸۰۰ وان کره، معادل ۶۰۰ پوند انگلیس است و روز ۱۵ مه وارد بازار خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی