رونمایی استرالیا از نقشه راه ایمنی در برابر کووید-۱۹

دولت در سه مرحله طرح اقتصاد و جامعه ایمن در برابر کرونا را اجرا می‌کند

مرحله سوم این طرح از تیرماه آغاز می‌شود-William WEST / AFP

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز جمعه از طرح سه مرحله‌ای حرکت به سوی کاهش مقررات قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی با حفظ اقتصاد و جامعه‌ای ایمن در برابر کووید-۱۹ رونمایی کرد.

استرالیا با اقدام به موقع و قاطع در برابر همه‌گیری کووید-۱۹ یکی از موفق‌ترین کشورها در مهار این بیماری به‌شمار می‌رود. با گذشت چهار ماه از ظهور اولین نشانه‌های شیوع کرونا در استرالیا تعداد مبتلایان حدود ۷ هزار نفر است و کمتر از ۱۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

طبق نقشه راهی که از سوی دولت فدرال تهیه شده و در اختیار مقامات ایالتی قرار گرفته است، در مرحله نخست، اجتماعات پنج نفره در خانه‌ها و ۱۰ نفره در محل کار و اماکن عمومی آزاد می‌شود. در این مرحله همچنان کارمندانی که امکان دورکاری آنها وجود دارد، باید از خانه کار کنند. رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها باز می‌شود و امکان سفر محلی و منطقه‌ای فراهم می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مرحله سطح فعالیت‌های اقتصادی به ۳ میلیارد و یکصد میلیون دلار در ماه می‌رسد.

در مرحله دوم تجمع ۲۰ نفر آزاد می‌شود،‌کارمندانی که می‌توانند باید همچنان از خانه کار کنند، سالن‌های آرایشی، سینماها و پارک‌ها بازگشایی می‌شود و برخی سفرهای بین ایالتی امکان‌پذیر خواهد بود.

در این مرحله سطح مشارکت اقتصادی ۳ میلیارد دلار در ماه است.

در مرحله سوم این طرح که از تیرماه آغاز می‌شود، تجمع ۱۰۰ نفره آزاد خواهد بود و کارمندان می‌توانند به محل کار خود بازگردند. کلوپ‌های شبانه بازگشایی می‌شود و امکان از سرگیری پروازها به نیوزیلند و ورود دانشجویان بین‌المللی بررسی خواهد شد.

شهروندان در این مدت باید قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی دست و خانه‌نشینی در صورت ابتلا به بیماری را رعایت کنند. همچنین از شهروندان خواسته شده برنامه کوویدسیف (COVIDSAFE) برای رهگیری اطلاعات مربوط به شیوع کرونا را روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنند.

بیشتر از جهان