قتل دانشمندی که درباره منشاء کرونا تحقیق می‌کرد

جسد استادیار چینی دانشگاه «پیتسبورگ» آمریکا در خانه‌اش پیدا شده است

بینگ لیو، استادیار دانشگاه پیتسبورگ که جسدش در خانه‌اش پیدا شد - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

یک پژوهشگر شناخته شده در دانشگاه پنسیلوانیا که در مرز «کشفیاتی بسیار مهم» در مورد ویروس کرونا بود، روز شنبه به ضرب گلوله در خانه‌اش کشته شد.

منابع پلیس می گویند آقای «بینگ لیو» استادیار و پژوهشگر ۳۷ ساله که در این دانشگاه روی کووید۱۹ تحقیق می کرد، در روز شنبه در یک واقعه مضاعف قتل و خودکشی کشته شد. 

گفته می شود او در ناحیه سر، گردن، سینه و دست و پا هدف گلوله فردی قرار گرفته که جسدش بعدا در دو کیلومتری خانه آقای لیو در اتوموبیلش یافت شد. گفته می شود مظنون به قتل، «هاس گو» ۴۶ ساله خودکشی کرده است.   

دانشگاه پنسیلوانیا در بیانیه ای ضمن تسلیت به عزیزان آقای لیو او را «پژوهشگری پرکار» توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است که دانشگاه پیتزبورگ «عمیقا از درگذشت غم انگیز بینگ لیو، پژوهشگر پرکار و همکار قابل تحسین دانشگاه متاسف است.»

دانشکده محاسبات و سیستم های بیولوژیک دانشگاه پیتزبورگ نیز در یک بیانیه جداگانه گفته است که آقای لیو «در لبه مرز کشفیاتی بسیار چشمگیر در مورد مکانیزم سلولی ساختار ویروس سارس کو-۲ و ساختار سلولی عفونت های پس از آن بوده است.»

همکاران آقای لیو تعهد کرده اند «به عنوان قدردانی از تعالی علمی او» پژوهش های او را در مورد این اپیدمی جهانی ادامه دهند.

پلیس می گوید به نظر می رسد ضارب و مضروب یکدیگر را می شناخته اند.

برایان کولهب، افسر آگاهی پلیس پیتزبورگ در یک بیانیه گفته است «هیچ گواهی حاکی از اینکه این واقعه به خاطر چینی الأصل بودن آقای لیو رخ داده، وجود ندارد.» در ماه های اخیر و به دنبال شیوع اپیدمی کرونا در جهان، موارد تعرض و جنایت علیه آمریکایی های آسیایی الأصل به شدت افزایش یافته است.

پلیس در حال تحقیق در مورد رابطه میان آقای لیو و آقای هاس و انگیزه احتمالی قتل است.

بیشتر از جهان