اضافه شدن ۱۷۰۰ مورد مرگ در خانه‌های سالمندان نیویورک به آمار کرونا

از تاریخ اول مارس، در نیویورک دست کم ۴۸۱۳ نفر در خانه‌های سالمندان، جان‌ باخته‌اند

ایالت نیویورک بیش از ۱۷۰۰ مورد مرگ اعلام نشده در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت از بزرگسالان را به کل تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اضافه کرد. این آمار برای نخستین بار  شامل افرادی می‌شود که گمان می‌رود به علت ابتلا به ویروس کرونا، قبل از تایید تست‌های آزمایشگاهی جان باخته‌اند. 

این در حالی‌است که ایالت نیویورک به خاطر آنچه برای حفاظت از ساکنان آسیب‌پذیر خانه‌های سالمندان در دوران اپیدمی ویروس کرونا انجام داده مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.  طبق آماراعلام شده از سوی اندرو کومو، فرماندار نیویورک در روز دوشنبه، از تاریخ اول مارس دست کم ۴،۸۱۳ نفر در خانه‌های سالمندان به علت ابتلا به کووید- ۱۹ جان باخته‌اند. 

آمار دقیق جان‌باختگان در خانه‌های سالمندان هنوز معلوم نیست چرا که به رغم اطلاعات جدید اعلام شده، این فهرست شامل ساکنانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده و همانجا درگذشته‌اند نمی‌شود. 

فهرست بازنگری شده نشان می‌دهد که ۲۲ خانه سالمندان، اکثرا واقع در شهر نیویورک و لانگ آیلند، از مرگ ۴۰ نفر از ساکنان خود خبر داده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسسه یهودیان پارکر در منطقه کوئینز و مرکز سالخوردگان ایزابلا یکی از بزرگترین خانه‌های سالمندان شهر نیویورک با ۷۰۵ تختخواب، بالاترین تعداد جان باختگان را با به ترتیب ۷۱ و ۶۴ نفر داشته‌اند. 

اما به نظر می‌رسد مشکل فراتر از خانه سالمندان و یا مراکز مراقبتی باشد. چندین خانه کهنه‌سربازان جنگ نیز به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود در «خانه کهنه‌سربازان ایالت لانگ آیلند» ۵۳ نفر جان باختند که ۴۸ نفرشان یقینا بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ بوده و ۵ نفر نیز گمان می‌رود که به همین علت جان باخته‌اند. «خانه کهنه سربازان نیویورک» در سنت آلبنز در منطقه کوئینز نیز از مرگ ۳۳ نفر خبر داده در حالی که «خانه کهنه سربازان نیویورک» در مونتروس واقع در وچستر نیز گفته ۲۲ نفر از ساکنان آن جان باخته‌اند. 

آقای کومو فرماندار نیویورک دوم ماه مارس وعده داده بود که برای خانه‌های سالمندان« تلاش ویژه» خواهد شد. 

در ابتدا از این مراکز خواسته شد تا ملاقات‌کنندگان را تحت نظارت قرار دهند، اما بعد به آنها گفته شد که ساعات ملاقات را تغییر دهند و در نهایت  نیز از ۱۲ ماه مارس میلادی ملاقات‌ها به تعلیق درآمد.

دولت کومو حالا به خاطر نقش خود در نظارت بر مقررات ایالتی خانه‌های سالمندان که به شدت تحت تاثیر این اپیدمی قرار گرفته اند، با انتقادهایی روبرو است. 

گروه‌های حمایت از ساکنان و نیز خانواده‌های آنها خواستار شفافیت بیشتر در مورد بیماران کووید- ۱۹ در تمامی خانه‌های سالمندان تحت نظارت دولت شده‌اند. آنها از قانون ایالتی مصوب اول آوریل انتقاد کرده‌اند. قانونی که به بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان مصونیت‌هایی در زمینه مسئولیت‌های مدنی و جنایی اعطا می‌کند. 

آنها علاوه بر این سیاست اتخاذ شده این ایالت در تاریخ ۲۵ ماه مارس را زیر سوال برده‌اند. سیاستی که می‌گوید: «هیچ یک از ساکنان خانه‌های سالمندان نباید به خاطر ابتلا به کووید- ۱۹ و یا مشکوک بودن به بیماری از پذیرش و یا پذیرش مجدد محروم شوند.»‌

اگرچه فرماندار نیویورک و دولت او با دفاع از آن تاکید کرده‌اند که این سیاست در راستای دستورعمل دولت فدرال بوده و هدفش جلوگیری از بی پناه شدن سالمندان و یا ماندن آنها در بیمارستان‌ها است. 

براساس همین دستورعمل ، خانه‌های سالمندان تنها در صورتی م‌ توانند ساکنان مبتلا به کووید ۱۹ را بپذیرند که قادر به پیروی از مقررات احتیاطی برای جلوگیری از سرایت ویروس باشند. 

آقای کومو گفته این ایالت دارای امکاناتی است که می‌تواند ساکنان مبتلا به کووید- ۱۹ را اسکان دهد و بنابراین اگر خانه‌های سالمندان پیشاپیش به دولت اطلاع دهند که قادر به نگهداری و مراقبت از این افراد نیستند، آنها با بازررسی‌های نظارتی از سوی دولت مواجه نخواهند شد. 

ایالت نیویورک بیش از ۳۱۹،۰۰۰ مبتلا به کووید- ۱۹ و ۱۹،۴۱۵ مورد مرگ بر اثر این بمیاری تا صبح روز سه شنبه داشته است.

© The Independent