«سناریوی کابوس‌وار» استفان کینگ: تکرار مرگبارتر هرساله کرونا

«نگرانی من این است که به زندگی عادی برگردیم و بعد ببینیم که ویروس جهش کرده و بازگشته است»

نویسنده آمریکایی، استفان کینگ در مراسم رونمایی یکی از کتاب‌های خود در شهر مونیخ آلمان. 
TOBIAS HASE / DPA / AFP

استفن کینگ می‌گوید نگران «سناریوی کابوس‌وار» درمورد همه‌گیری ویروس کرونا است، که طی آن ویروس هر سال «کشنده‌تر از قبل» بازمی‌گردد.

این نویسنده کهنه‌کار رمان‌های وحشتناک، اظهاراتش را در شوی تلویزیونی استفن کولبرت و در جواب به این سئوال ایراد کرد که آیا همه‌گیری بیماری، طبق تصورات او پیش می‌رود یا نه؟ 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او گفت:‌ «در سال ۱۹۷۵ یا ۷۶ کتابی نوشتم به نام "ایستادگی"، و هنوز چهل سال بعد، بابت آن معذرت‌خواهی می‌کنم. مردم می‌آیند و از پشت ماسک‌هایشان حرف میزنند، احساس می‌کنم که در داستان استفن کینگ زندگی می‌کنم. پاسخ من این است:‌ از این بابت متاسفم.» 

او گفت درباره کتاب فوق با یک کارشناس پزشکی مشورت کرده بود و این کارشناس یک سناریوی فرضی از همه‌گیری بر اساس آنفلوآنزا را ارائه داده بود. 

کینگ در ادامه گفت:‌ «نگرانی من در مورد ویروس کرونا این است که به زندگی عادی برگردیم و بعد ببینیم که ویروس جهش کرده و بازگشته است، که دو احتمال را ایجاد میکند: یکی این که ضعیف تر بازمی‌گردد، که مشکل خاصی نیست. ولی سناریوی کابوس‌وار، که متاسفانه ذهن من به آن سو می‌رود و بابتش متاسفم، این است که کشنده‌تر از قبل بازخواهد گشت.» 

استفن کینگ، نویسنده کتابهای پرفروش درباره کتاب جدیدش به نام «اگر خون بیاید» صحبت کرد و همچنین گفت شیوع ویروس کرونا، او را تحت استرس زیادی قرار داده است. 

کینگ گفت:‌ «تخيل گاهی چیز وحشتناکی می‌شود. من می‌توانم میکرب‌ها را در قد و قواره چرخ قطار تصور کنم در حالی که دارند روی دست‌ها و بازوهایم می‌خزند.» 

 

بیشتر از جهان