قرنطینه در آمریکا؛‌ دزدیدن بسته‌های پستی جلوی منازل با لباس پرستاری

در اثنای شروع کرونا استفاده از سرویس‌های پستی و دزدی‌ این بسته‌ها از درب منازل افزایش چشم‌گیری داشته است.
Drew Angerer/ AFP

به گفته پلیس، دو زن که لباس کارمندان نظام پزشکی را به تن داشتند با پرستار جا زدن خود، به دزدی بسته‌های پستی از جلوی درب خانه افراد دست زدند.

قربانیان گزارش کردند این دو زن در حالی دیده شدند که یک ماشین حمل بسته‌های پستی شرکت فدکس، در حوالی شهرهای سه گانه ایالت واشنگتن را دنبال می‌کردند. منطقه‌ای که از اولین و شدیدترین مناطق آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده است.

این زنان که روپوش و دستکش به تن داشته و چیزی مانند کارت هویت را به دور گردن خود انداخته بودند، در دوربین‌های مدار بسته خانه‌های مختلف دیده می‌شوند که در خیابان‌های حومه مشغول رانندگی بوده و بسته‌های مردم را بلافاصله بعد از تحویل آنها از جلوی درب خانه‌ها می‌دزدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میشل سانتیاگو، پرستاری که در زمان یکی از این دزدی‌ها در شیفت خود مشغول کار بوده است، ویدیویی را از یکی از آن زنان در فیسبوک منتشر کرد.

خانم سانتیاگو در توضیح این پست نوشت: «نکته جالب این است که این دزد قفسه جنگجوی طراحی شده برای نگه‌داری از تجهیزات پلیس را سرقت کرد. بعد از دیدن ویدیوهای دوربین‌های سایر همسایگان آشکار شد او ماشین فدکس را در محله دنبال می‌کرده و به همین خاطر احتمالا به دنبال سرقت از خانه‌های دیگر منطقه هم بوده است.»

اداره پلیس شهر کنویک، عکس این زنان را در فیسبوک منتشر کرد و از شهروندان خواست به آنان در شناسایی این «دزدان بسته» یاری رسانند که به اعتقاد پلیس خود را در نقش پرستار جا زده‌اند.

آنها گفتند: «برای روشن‌تر کردن ماجرا باید اذعان کنیم که به نظر می‌رسد هر دوی آنها لباس پرستار به تن کرده ولی ما معتقدیم آنان پرستار واقعی نیستند. پرستارانی که ما افتخار آشنایی با آنها را داریم تنها زمان و زندگی خود را وقف دیگران کرده و تنها چیزی که از بیماران می‌گیرند آزمایش است، نه دارایی آنها.»

سخنگوی پلیس کنویک به ایندیپندنت گفت این ادعا صرفا بر اساس نظر این اداره پلیس است و هیچ مدرک مشخصی برای آن وجود ندارد.»

سخنگو گفت: «اظهارات بیان شده در پست فیسبوک صرفا اظهار نظر است. ما از شغل این مظنونان بی‌اطلاع هستیم و اصلا معلوم نیست شاغل باشند تا زمانی که بازداشت شوند.»

او گفت این پرونده به بخش تحقیقات جنایی منتقل شده ولی هنوز بازداشتی در این مورد صورت نگرفته است.

او اضافه کرد: «ما توانسته‌ایم چند فرد مظنون را شناسایی کنیم که از طریق تماس‌هایی که در پاسخ به پست فیسبوک گرفته شد، به ما معرفی شدند. البته هنوز مکان هیچ یک را پیدا نکرده و کسی مورد بازجویی قرار نگرفته است ولی ماموران ما به دقت روی این پرونده مشغول هستند.»

بیشتر از زندگی