ترامپ: کرونا نشان داد که حق با من است

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید همه از نظرات علمی او لذت می‌برند

دونالد ترامپ در  آتلانتا در حال نشان دادن تصویری از ویروس کرونا، ۶ مارس- JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ عملکرد دولتش در بحران کرونا را به عنوان یک پیروزی شخصی قلمداد کرد. این در حالی است که مرکز کنترل بیماری این کشور، روزانه مرگ ۳ هزار آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا را، با شروع ماه ژوئن، پیش‌بینی کرده است.

آقای ترامپ دردفتر خود با «نیویورک پست» به گفتگو نشست و نسبت بهبود وضعیت آمریکا در آینده نزدیک ابراز خوشبینی کرد. وی با پیش‌بینی این امر که اقتصاد با از سرگیری کسب و کار در ایالت‌ها احیا خواهد شد، آمار مرگ‌و‌میرها را نادیده انگاشت و آنها را «خبر کذب» توصیف کرد.

 به گزارش نیویورک‌پست، رئیس‌جمهور آمریکا با لیست چاپ شده‌ای از دستاوردهای دولت خود به مصاحبه آمده بود. او تأکید می‌کرد که باید درمورد چگونگی شیوع بیماری کرونا، به وی گوش داد و او را جدی گرفت.  

ترامپ افزود: «اکنون تنها چیزی که این همه‌گیری به ما آموخته این است که حق با من بود. من به مردم گفته بودم که چه چیزی خوب است و چه کاری بکنند. اکنون این مردم واقعاً با من موافق هستند و شما می‌دانید این موضوع  شامل دارو و چیزهای دیگرهم می‌شود.»

البته مشخص نیست که منظور ترامپ از «این مردم»  دقیقا چه کسانی است یا اینکه آن‌ها دقیقا چه کاری را به گفته وی باید انجام می‌دادند. او اخیراً تلاش کرده است تا در قالب یک محتوای تصویری به پیش‌بینی‌ها ومدیریت موثر خود دراین بحران بپردازد. وی ویدئویی را به خبرنگاران کاخ‌سفید نشان داده است که ترکیبی از تصاویری است که در آن فرمانداران از اقدامات دولت وی ستایش می‌کنند.

با این حال، عملکرد آقای ترامپ درزمان همه‌گیری کرونا با انتقاد‌هایی روبرو است که صحت ادعاهای وی را زیر سئوال می‌برد.

ترامپ به مدت چند هفته داروی هیدروکسی کلروکین (ضد مالاریا) را قبل از اینکه مزیت‌های آن مشخص شوند، به عنوان درمان کوید۱۹ توصیه کرد که به دنبال آن سازمان غذا و دارو نسبت به استفاده از آن هشدار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از مدت کوتاهی در یک جلسه مطبوعاتی، رئیس‌جمهور آمریکا حدس زد که ویروس کرونا با تزریق  مواد ضد‌عفونی‌کننده یا قرار گرفتن در معرض نور ماوراء‌بنفش از بین می‌رود.

بیان این شیوه غیرعلمی از سوی او با افزایش تماس‌ها با مراکز کنترل مسمومیت در سراسرآمریکا روبه‌رو بود، در حالی که فیلم‌هایی ازعکس‌العمل مشاور بهداشت عمومی «دبورا بیرکس» هنگام توجیه توصیه‌های ترامپ منتشر می‌شد.  

پس از مدت کوتاهی، این اظهارات متوقف شد. با این حال، آقای ترامپ به نیویورک‌پست گفت که می‌خواهد با استناد به نظرات عالی‌اش دراین نشست، بگوید که «همه» از آنها لذت می‌بردند.