فرانسه برای خروج از قرنطینه به سه منطقه تقسیم شد

بیش از یک ماه است که فرانسه در قرنطینه به سر می برد تا اپیدمی ویروس کرونا را مهار کند

خیابان شانزلیزه پاریس در روز جهانی کارگر - Martin BUREAU / AFP

در آستانه کاهش محدودیت های قرنطینه ، فرانسه به سه منطقه قرمز، نارنجی و سبز تقسیم شده تا نحوه بازگشت کشور به زندگی عادی مشخص شود.

وزیر بهداشت فرانسه از نقشه ای رونمایی کرده که بدترین مناطق بحران زده را نشان می دهد. نقشه ای که براساس میزان شیوع کووید- ۱۹ و حجم کاری بخش مراقبت های ویژه در نواحی مختلف کشور تهیه شده و قرار است پس از کاهش محدودیت های قرنطینه بعد از ۱۱ می ، به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته دولت فرانسه بعضی محدودیت ها در« مناطق سبز» سریع تر از « مناطق قرمز » که شامل پاریس و شمال شرق کشور  می شوند لغو خواهد شد.

آلیویه وران وزیر بهداشت فرانسه گفته « مناطق نارنجی» پس از آغاز لغو تدابیر قرنطینه ممکن است به دیگر رنگ ها تغییر یابند. نقشه ای که به گفته او هفته آینده نهایی می شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رسانه های فرانسه، نخست وزیر این کشور ضمن اعلام استراتژی خروج از قرنطینه، گفته کشور به سه منطقه با رنگ های متفاوت تقسیم خواهد شد تا به این وسیله چگونگی کاهش مقررات در سراسر کشور را تعیین کنیم. 

بیش از یک ماه است که فرانسه در قرنطینه به سر می برد تا اپیدمی ویروس کرونا را مهار کند. ویروسی که تا روز جمعه بیش از ۱۶۸،۹۰۰ نفر را مبتلا کرده است.

ادوار فیلیپ طرح کاهش محدودیت ها را اوایل هفته جاری ارائه داد و گفت مدارس ابتدایی، فروشگاه های غیرضروری، کتابخانه ها و موزه های کوچک می توانند از ۱۱ می بازگشایی کنند.

طبق استراتژی خروج تمامی خرده فروشی ها، به استثنای میخانه ها، رستوارن ها و کافی شاپ ها در مراکز خرید می توانند از دو هفته دیگر دوباره درها را به روی مشتریان باز کنند.

همچنین مردم می توانند از روز ۱۱ می خانه ها را طبق روال معمول ترک کنند، گرچه سفر بین نواحی مختلف تنها به سفرهای کاری و یا خانوادگی محدود خواهد بود.

تحت مقررات کنونی همه کسانی که از خانه بیرون می روند باید مجوزی به همراه داشته باشند که علت بیرون رفتن را مثلا برای خرید غذا یا دارو قید کرده باشد.

آقای فیلیپ گفته فرانسه تنها در صورتی تا ماه آینده به قرنطینه پایان خواهد داد که این کار برای کشور بی خطر باشد.

او گفته: « اگر همه شاخص های درست نباشد، یا قرنطینه را در روز ۱۱ می لغو نمی کنیم و یا با تدابیر سختگیرانه تری اقدام خواهیم کرد. »‌

فرانسه از جمله کشورهایی است که بیشترین ضربه را از بحران کرونا خورده. تا روز جمعه حدود ۲۴،۰۰۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان باخته اند.

© The Independent

بیشتر از جهان