آمریکا شانس خود را برای کند کردن شیوع ویروس کرونا از دست داد

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا پیشتر از اینها باید زنگ خطر به صدا در می‌آمد

آن شوچات، معاون مرکز کنترل و پیشگیری‌از بیماری‌های عفونی آمریکا در کنار دکتر آنتونی فاوچی، مدیر این مرکز -SAUL LOEB / AFP

به گفته وزیر ارشد بهداشت، آمریکا شانس‌های خود را برای کند کردن شیوع کووید-۱۹ از دست داده است.  دکتر آن شوچات  می‌گوید «فکر می‌کنم که پیشتر از اینها باید زنگ خطرمان به صدا در می‌آمد.»

در مقاله‌ای که دکتر آن شوچات از مرکز کنترل بیماریها (CDC) نوشته است او می‌گوید آمریکا زمانی که این فاجعه آشکار شد متوجه میزان بحران نشد. وی خاطر نشان کرد تست‌های محدود و پاسخ سهل انگارانه به این سوال که چگونه این ویروس از اروپا وارد آمریکا شده است، باعث افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ از اواخر فوریه شده است.

ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در چین که محل اصلی شیوع این ویروس بود گزارش شد، اما حالا آمریکا به بحرانی‌ترین منطقه ابتلا به این ویروس تبدیل شده است.

دکتر شاچوت گفت:« ما به درستی به اهمیت مساله تا قبل از وقوع آن پی نبردیم.»

این مقاله که در مرکز کنترل بیماریها چاپ شده است، با نگاهی بر گذشته به پاسخ آمریکا نظری می‌افکند.و بر تصمیمات مهم و وقایع ماه‌های اخیر شکلی تازه می‌بخشد وبه این امر می‌پردازد که بخش درمان، موقعیت‌های خود برای کند کردن رشد ویروس از دست داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ريیس جمهور آمریکا به طور مکرر ازاین تصمیم فدرال که ۳۱ ژانویه اعلام شد تجلیل نمود. تصمیمی که  به دنبال آن، وروود کلیه اتباع خارجی که از دو هفته قبل به چین رفته بودند، ممنوع شده بود. چین هم پیشتر ممنوعیت سفر را اعمال کرده بود و و رفت و آمد خارج از نواحی مورد نظر، با کاهش چشمگیری روبه رو شد.

وی گفت:« سفرهای گسترده از اروپا زمانی که  آنجا خود به محل حادثه تبدیل شده بود، باعث تسریع شیوع بیماری شد.

اما دکتر شوچات در مقاله خود به این نکته اشاره می‌کند، که نزدیک به دو میلیون نفر از ایتالیا و اروپا وارد آمریکا شدند در حالی که دولت ممنوعیت سفر را از نیمه ماه مارس اعمال کرد.

وی گفت:«سفر گسترده از اروپا زمانی که خود به محل حادثه تبدیل شده بود باعث تسریع شیوع بیماری شد. فکر می کنم که زنگ خطر سفرمان خیلی زودتر از اینها باید به صدا در می‌آمد.» 

دکتر شوچات گفت که حس می‌کند علاوه بررشد درک عمومی از موضوع تشدید وخامت ویروس کرونا، باید  تغییر رویه‌ای نظیر در خانه ماندن به وجود می‌آمد تا مردم آن را بپذیرند.

وی افزود:«‌من فکر می‌کنم متاسفانه  تمایل مردم به پذیرش ناچیز بودن موضوع، بیشتر از میزان آسیب‌های وارده ناشی از ویروس کرونا بود. منازعه برسر این موضوع که آیا باید زوترو یا سریع تر عمل می‌کردیم، همواره وجود خواهد داشت.»

دکتر هاوارد مارکل یک تاریخدان بهداشت عمومی در میشیگان می‌گوید دکتر شوچات٬ مقاله‌اش را با شماری از  سوالات بی پاسخ رها می‌کند.

وی اذعان کرد که شاید بسیاری ازجزيیات مطلب و چگونگی طرح‌های پیشنهادی، قبل از اینکه بحران در اواخر فوریه سر برآورد ،از قلم افتاده است: «چراکه هنوز باور دارم قرار نبود به آن بدی باشد که بعد از انتشارش دیدیم.»

© The Independent