شکست مگان مرکل در مرحله نخست دعوای حقوقی علیه پدرش

دوشس ساسکس علیه دو روزنامه «میل آن ساندی» و«میل آنلاین» أقامه دعوا کرده است

به دنبال رای دادگاه عالی لندن داير بر رد بخشی از ادعای مگان مارکل در مورد تجاوز به حریم خصوصی‌اش توسط  «نشریات آسوشیتد»، دوشس ساسکس  نخستین مرحله  شکایتش علیه این روزنامه را باخته است. 

دوشس ساسکس علیه دو مقاله روزنامه «میل آن ساندی» و سه مقاله درج شده در«میل آنلاین» که در فوریه ۲۰۱۹ محتوای نامه او به پدرش را منتشر کرده بوده‌اند، أقامه دعوا کرده است.

وکلای نشریات مذکور در جلسه مقدماتی دادگاه در هفته گذشته گفتند که اتهامات مبنی بر عدم صداقت و دامن زدن به شکاف‌های خانوادگی، و نیز سایر مقاله‌هایی که مگان می‌گوید نادرست بوده‌اند، باید از موارد شکایت حذف شود.

در حکمی که روز جمعه توسط قاضی مارک واربی صادر شد، این موارد، از جمله «عدم صداقت» ناشر از طریق حذف بخش‌هایی از نامه، از پرونده شکایات مگان حذف شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتهامات مربوط به این که ناشر عامدا «مسایل» میان مگان و پدرش را بزرگ کرده، و این که انتشار روایت‌های اهانت‌آمیز در مورد مگان در دستور کار ناشر بوده است، نیز از پرونده حذف شد.

قاضی واربی گفت که این موارد نباید در این مرحله بخشی از پرونده باشد، زیرا «ارتباطی» به ادعای او در مورد سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی، تخطی از حق تالیف، و تجاوز از قانون حفاظت از اطلاعات ندارد.

قاضی واربی افزود: «برخی (از موارد شکایت) به خاطر فقدان زمینه و جزئیات حذف می شود.» قاضی واربی گفت که هدف او محدود کردن موارد شکایت به «موارد لازم  و مناسب برای اجرای عدالت میان طرفین دعواست.»

او افزود:«فکر نمی‌کنم مواردی که به این دلایل از پرونده حذف شده، در مرکز دعوا که روی پنج مقاله منتشر شده قرار داشته است، بوده باشد و به ادعای شاکی، محتوا و اطلاعات موجود در نامه اوت سال ۲۰۱۸ او را به پدرش افشا می‌کند.»

اما او در عین حال گفت که بخش‌های حذف شده از پرونده، اگر در چارچوب مناسب حقوقی قرار گیرد، می‌تواند در مرحله بعدی احیاء شود.

در بیانیه دفتر حقوقی «شیلینگز»، وکلای دوشس، که پس از تصمیم دادگاه منتشر شد، گفته شده است که هسته اصلی شکایت او تغییر نکرده است.

وکلای مگان می‌گویند:«حکم امروز دادگاه به وضوح نشان می‌دهد که عناصر اصلی شکایت تغییر نمی‌کند و همچنان مورد دادرسی قرار خواهد گرفت.»

«به حقوق دوشس تجاوز شده است؛ از مرزهای حریم خصوصی عبور شده است.» 

«به عنوان بخشی از این روند، روش‌های افراطی «میل آن ساندی» در سوء‌استفاده و مخدوش کردن (واقعیت‌ها) و عدم صداقت آن در هدف قرار دادن دوشس ساسکس، آشکار شده است.»

نشریه آسوشیتد تمام اتهامات وارده، از جمله ادعای شاکی را در مورد ویراستاری نامه به گونه‌ای که مفهوم آن را تغییر دهد، تکذیب کرده و گفته است که سخت در مقابل آن اتهام ایستادگی خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی