پیش‌بینی می‌شود تا ماه اوت ۷۴ هزار آمریکایی جانشان را از دست بدهند

ویروس کرونا در طول چند هفته جان بیش از ۵۰ هزار آمریکایی را گرفته است

تعداد کسانی که در چند هفته گذشته و در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جانشان را از دست داده‌اند، روز گذشته از شمار سربازان کشته‌شده در دو دهه جنگ در ویتنام پیشی گرفت.

جنگ ویتنام در فاصله سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی به کشته شدن ۵۸۲۲۰ سرباز آمریکایی منجر شد، در حالی که ویروس کرونا تنها در عرض چند هفته و تا شامگاه دیروز ۵۸۳۶۵ آمریکایی را به کام مرگ کشانده است. 

بر اساس آمار‌ها، تعداد موارد ابتلا در ایالات‌متحده از یک‌میلیون نفر فراتر رفته است. ۱۸ روز پیش آمار بیماران تنها ۵۰۰ هزار نفر بود و دو برابر شدن شمار بیماران در این زمان کوتاه، نشانه‌ شدت شیوع این ویروس در آمریکا است. 

اکنون آمریکا به‌تنهایی میزبان یک‌سوم از بیماران کووید۱۹ در جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعتقاد بر این است که تعداد واقعی بیماران از آمارهای رسمی نیز بیشتر  است. مقام‌های بهداشتی هشدار داده‌اند که کمبود کادر آموزش‌دیده و مواد بهداشتی، بر توانایی آن‌ها بر غربالگری در سطح گسترده اثر منفی داشته ‌است. 

ایالت نیویورک با داشتن ۳۰ درصد از کل مبتلایان آمریکا، بحران‌زده‌ترین نقطه این کشور است و پس از آن، ایالت‌های نیوجرسی‌، ماساچوست‌، کالیفرنیا، و پنسیلوانیا قرار گرفته‌اند.

بر اساس مدل‌سازی آینده‌نگرانه‌ای که توسط دانشگاه واشنگتن تهیه شده است و اغلب توسط مقام‌های کاخ سفید مورد استناد قرار  می‌گیرد، این بیماری می‌تواند تا روز چهارم اوت بیش از ۷۴۰۰۰ نفر  را قربانی کند.

از زمان آغاز شیوع بیماری در چین در اواخر سال گذشته میلادی، موارد ابتلا در سطح جهان از ۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

بیشتر از