داروی سوزش معده می‌تواند کرونا را درمان کند؟

«اگر در این مورد خیلی زود چیزی می‌گفتیم، این دارو در بازار باقی نمی‌ماند»

در فروشگاه‌های سی‌وی‌اس در اکثر نقاط نیویورک داروی «فاموتیدین» یافت نمی‌شود - Bruce Bennett/Getty Images/AFP

محققان یکی از زنجیره‌های بیمارستانی شهر نیویورک، در مورد امکان درمان بیماری کرونا با استفاده از «فاموتیدین» تحقیق می‌کرده‌اند.

فاموتیدین جزء فعال داروی پپسید است که در داروخانه‌ها وجود دارد و برای تسکین سوزش معده یا ترش‌ کردن، مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ای‌بی‌سی محققان زنجیره بیمارستانی نورول هلت در تاریخ ۱۳ مارس تحقیقی را آغاز کردند و این ماده را به صورت وریدی به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان تزریق کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اخبار منتشره مقدار فاموتیدین تزریقی ۹ برابر مقدار موجود در پپسید است و همراه با داروی ضد مالاریای هیدوکسی‌کلروکین مصرف می‌شود.

فکر استفاده از این دارو از دکتر مایکل کالاهان بود که در تحقیق ناتمامی راجع به کارسازی این درمان با پزشکان چینی همکاری می‌کرد.

تاکنون ۱۸۷ نفر در ۲۳ بیمارستان این زنجیره بیمارستانی شهر نیویورک و از جمله بیمارانی که از دستگاه تنفس‌مصنوعی استفاده می‌کنند، تحت این درمان آزمایشی قرار داشته‌اند.

به گزارش مجله ساینس، قرار است ۱۱۷۴ نفر تحت این درمان آزمایشی قرار گیرند و در عرض چند هفته مشخص خواهد شد که این روش کارساز است یا نه.

مقامات نورول هلت به خبرگزاری ای‌بی‌سی گفتند، داده‌های ایمنی این درمان هم طی هفته‌های آینده در دسترس خواهد بود.

کوین تریسی رییس گروه تحقیقاتی نورول هلت به مجله ساینس گفت، محققان در مورد این آزمایش‌ها هیچ خبری منتشر نکردند تا مبادا مردم دست به انبار کردن این دارو بزنند.

"اگر در این باره خیلی زود چیزی می‌گفتیم یا به افراد نامناسب مطلبی می‌گفتیم، چیزی از این دارو در بازار باقی نمی‌ماند."

به گفته تارنمای خبری بیزینس اینسایدر، از زمان انتشار این مقاله در مجله ساینس، آمازون و والگرینز دچار کمبود این دارو شده‌اند و فروشگاه‌های سی‌وی‌اس در اکثر نقاط نیویورک هم این دارو را تمام کرده‌اند.

طبق گزارش طرحی پیمایشی که مجری آن دانشگاه جان هاپکینز است، تاکنون آزمایش کرونای بالغ بر ۹۸۹ هزار و ۳۴۷ نفر در ایالات متحده مثبت شده است و دست‌کم ۵۶ هزار و ۳۶۸ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی