پس از قرنطینه «محتاطانه‌تر» خرید خواهیم کرد 

سازمان نیشن‌واید دریافت که افراد، در ماه گذشته تقریبا هشت بار خرید خود را دم در منزل تحویل گرفته‌اند

پس از اظهارات روز دوشنبه بوریس جانسون مبنی بر آن که برنامه‌ای برای تسهیل مقررات قرنطینه وجود ندارد، به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان تا آینده نامعلوم قرار است به خرید آنلاین ادامه دهند - AFP

نتیجه یک تحقیق حاکی است که یک سوم مردم می‌گویند پس از قرنطینه، درباره نحوه پول خرج کردن، محتاط‌‌تر خواهند بود. 

نظرسنجی جامعه «نیشن‌واید بیلدینگ» با تحلیل نحوه پول خرج کردن و خرید مردم به این نتیجه رسید که ۳۲ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که در آینده به آنچه می‌خرند، بیشتر فکر خواهند کرد. 

تقریبا دوسوم (۶۲ درصد)‌ گفتند که عادت‌های خریدشان از زمان شروع قرنطینه در ۲۳ مارس تغییر کرده است. 

از دو هزار نفری که در نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفتند، ۳۱ درصد گفتند که مخارج غیرضروری خود را حذف خواهند کرد و یک چهارم گفتند که در مورد غذا اسراف نخواهند کرد. 

بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) گفتند که هنگام بیرون رفتن کمتر خرج خواهند کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، بیش از یک سوم (۳۴ درصد)‌ گفته‌اند که به سازمان‌های خیریه کمک کرده‌اند و بنا به این تحقیق، میزان این کمک نقدی به شکل میانگین ۴۱ پوند بوده است. 

بنا به این تحقیق، کمتر از یک نفر از هر ده نفر (هفت درصد)‌ که به سازمان‌های خیریه کمک کرده‌اند، بیش از صد پوند پرداخت کرده‌اند. 

مارک ندلر، سرپرست بخش خدمات پرداخت و استراتژی، گفت:‌ «با ورود به ماه دوم قرنطینه، نحوه رفتار مردم در خرج کردن پول جالب است، چون بسیاری می‌گویند در آینده قصد دارند در مورد مسایل مالی خود توجه بیشتری به خرج دهند.» 

سازمان نیشن‌واید همچنین دریافت که افراد، در ماه گذشته تقریبا هشت بار خرید خود را دم در منزل تحویل گرفته‌اند. به این ترتیب، بیش از ۴۲۸ میلیون تحویل خرید در سرتاسر بریتانیا در این ماه صورت گرفته است. 

داده‌های مربوط به عادات خرج کردن در جامعه نیز نشان می‌دهد که قبل از قرنطینه، تنها زیر یک سوم (۲۹ درصد) پرداخت‌ها با استفاده از کارت بانکی برای خرید آنلاین صورت گرفته است. در حالی که این رقم (بعد از قرنطینه) به ۳۸ درصد افزایش یافته است. 

پس از اظهارات روز دوشنبه بوریس جانسون مبنی بر آن که برنامه‌ای برای تسهیل مقررات قرنطینه وجود ندارد، به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان تا آینده نامعلوم قرار است به خرید آنلاین ادامه دهند. 

نخست‌وزیر از سوی حزب محافظه‌کار و نمایندگان پارلمان برای تسهیل مقررات کسب‌وکارهایی که در دوران همه‌گیری به گرفتاری‌های مالی دچار شده‌اند، تحت فشار قرار گرفته است. 

با این حال، آقای جانسون در نشست خبری خود تصریح کرد که مقررات مربوط به فاصله‌گیری در اجتماع ادامه خواهد داشت و از مردم خواست تا «تحمل کنند.» 

 او گفت:‌ «به دنبال این هستم که اقتصاد را با سرعت هرچه بیشتر به حرکت درآورم، اما نمی‌خواهم تمامی تلاش‌ها و فداکاری‌های مردم بریتانیا را هدر دهم و در مورد موج عمده دوم همه‌گیری بیماری و از دست دادن‌ جان‌های بیشتر و بار مضاعف بر دوش کادر درمانی، ریسک کنم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان