آلمان با انجام اولین آزمایش انسانی واکسن کرونا موافقت کرد

رقابت جهانی بر سر تولید واکسنی برای مهار گسترش ویروس کرونا ادامه دارد

قبل از آلمان، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، اعلام کرده بود که پنجشنبه آینده دانشمندان در دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن بر روی انسان را شروع می‌کنند - REUTERS/Dado Ruvic

به گفته انستیوی فدرال واکسن درآلمان، این کشور با آزمایش‌های بالینی یک واکسن کووید-۱۹موافقت کرده است.  

 در این آزمایش‌ها انواع واکسن‌های ویروس کرونا بر ۲۰۰ فرد سالم، بین سنین  ۱۸ تا ۵۵ امتحان می‌شود و دانشمندان موثر بودن آنها را در ایجاد مصونیت در مقابل این ویروس کشنده به محک می‌زنند. 

در مرحله دوم، آزمایش‌های مضاعف بر تعداد بیشتری از افراد، از جمله کسانی در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری، انجام خواهد شد. 

شرکت بیو اینتک گفته است که با همکاری غول داروسازی، پزایفر، در حال تولید واکسنی به نام « بی ان تی ۱۶۲» است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

واکسن بی ان تی ۱۶۲، پس از اخذ مجوز لازم برای آزمایش بر روی انسان در امریکا، در آن کشور آزمایش خواهد شد. 

رقابت جهانی بر سر تولید واکسنی برای مهار گسترش ویروس کرونا ادامه دارد. 

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، این ویروس تا کنون ۱۷۷ هزار قربانی گرفته است و نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر را مبتلا کرده است. اکنون ۸۶ تیم پژوهشی در سراسر جهان در حال تلاش برای تولید واکسن کووید- ۱۹هستند و تعداد انگشت شماری از آنان آزمایش چند واکسن را آغاز کرده‌اند. 

قبل از آلمان، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، اعلام کرده بود که پنجشنبه آینده دانشمندان در دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن بر روی انسان را شروع می‌کنند. 

دولت بریتانیا وعده تخصیص ۲۰ میلیون پوند بودجه به این تحقیقات را داده است و انتظار می‌رود که ۵۰۰ داوطلب تا اواسط ماه می در این برنامه ثبت نام کنند. 

به گزارش رسانه دولتی شین هوا، مراحل اولیه آزمایش دو واکسن آزمایشی بر روی انسان، اوایل ماه جاری تایید شده است. 

واکسن‌های برگزیده شده توسط شرکت سینواک بیوتک (در فهرست شرکت‌های وابسته به بورس نزدک) و انستیتو محصولات بیولوژیکی ووهان، وابسته به کمپانی دولتی گروه داروسازی ملی چین، در دست تولیدند. 

اوایل مارس گذشته نیز مقام‌های چین به آزمایش‌های بالینی واکسن دیگری که توسط اکادمی  نظامی علوم پزشکی و شرکت کن سینو بایو (از فهرست اچ کی) تولید شده است، چراغ سبز نشان دادند. 

در آمریکا هم، شرکت داروسازی مادرنا، با همکاری انستیتو ملی بهداشت آمریکا آزمایش واکسن خود بر روی انسان را شروع کرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان