کرونا در اسپانیا؛ غافلگیری راننده تاکسی فداکار از سوی خدمه بیمارستان

این قدردانی اشک به چشم راننده نوع‌دوست آورد

عکس آرشیوی از یک راننده تاکسی در بارسلون، ۱۱ فوریه- LLUIS GENE / AFP

کارکنان بیمارستانی راننده‌ای را با تشویق و دادن پاکتی حاوی پول غافلگیر کردند. این راننده مرتباً با تاکسی خود بیماران مبتلا به ویروس کرونا را بدون دریافت پولی برای معالجات پزشکی به این بیمارستان در منطقه مادرید می‌آورد.

خدمه درمانی برای آوردن این راننده نوع دوست به بیمارستان او را برای بردن بیماری فراخوانده بودند.

همین که این راننده وارد بیمارستان رامون کاخال در شهر آلکورکون شد، ده‌ها نفر از کارکنان درمانی که پشت در ایستاده بودند، برای او دست زدند.

به گزارش روزنامه ال‌پاییس این راننده در حالی که این ابراز احساسات اشک به چشمانش نشانده بود نتیجه منفی آزمایش کووید۱۹ خود را هم دریافت کرد.

انجمن تاکسی‌رانی اسپانیا نیز فیلمی از این ماجرا در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که بیش از چهار میلیون نفر آن را تماشا کردند.

خسوس سانتوس گیمه‌نو، معاون شهردار آلکورکن نیز این فیلم را همرسان کرد و نوشت: با همبستگی است که می‌توانیم از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رسانه‌های محلی، سود شرکت‌های تاکسی‌رانی در چند روز نخست برقرار شدن قرنطینه سراسری در اسپانیا حدود ۸۰ درصد کاهش یافت.

به رغم این افت چشم‌گیر درآمد، طبق برآورد انجمن صنفی تاکسی‌رانی مادرید، رانندگان این منطقه طی نخستین ماه قرنطینه با انجام دست‌کم ۵۷ هزار سفر بیماران را به رایگان از خانه‌های‌شان به ۳۰۰ مرکز درمانی مختلف رساندند.

کووید۱۹ تاکنون جان بیش از ۲۰ هزار نفر را در اسپانیا گرفته است.

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا هم روز شنبه اعلام کرد قصد دارد وضعیت قرنطینه را که در روزهای آینده به پایان می‌رسد دو هفته تمدید کند.

اسپانیا یکی از لطمه‌دیده‌ترین‌های کرونا در جهان بوده اما اکنون شمار مبتلایان جدید و تلفات رو به کاهش گذاشته است.

روز یک شنبه، یک هفته بعد از آن که حالت سخت‌گیرانه مقررات قرنطینه را موقتاً کاهش دادند و برخی صاحبان شغل‌های غیر کلیدی در بخش ساخت‌وساز و تولید کارخانه‌ای اجازه یافتند به سر کار برگردند، میزان تلفات روزانه در این کشور به پایین‌ترین حد بعد از ۲۲ مارس رسید.

آقای سانچز هم در سخنرانی روز شنبه‌اش در برابر درخواست گسترده مردم برای کاستن از مقررات سخت‌گیرانه کوتاه آمد، مقرراتی که سبب شده است اکثر کودکان به مدت پنج هفته درون خانه حبس باشند.

او اعلام کرد در مقرراتی که از جمله سخت‌گیرانه‌ترین‌ها در اروپا است «اندکی گشایش» صورت خواهد گرفت و کودکان زیر ۱۲ سال اجازه خواهند یافت از ۲۷ آوریل به مدت ۳۰ دقیقه و تحت مراقبت به بیرون از خانه بیایند.

© The Independent

بیشتر از جهان