میشل اوباما در دوران قرنطینه برای کودکان کتاب می‌خواند

میشل برنامه اینترنتی هفتگی «زنگ قصه» را میزبانی می‌کند

نام اولین کتابی که خانم اوباما انتخاب کرده، «گروفالو» (Gruffalo) به قلم جولیا دونادسون و چاپ  ۱۹۹۹ میلادی است-AFP

 با ادامه قرنطینه در آمریکا، میشل اوباما میزبان برنامه هفتگی اینترنتی « زنگ قصه» برای کودکان در قرنطینه خانگی شده است. 

بانوی اول سابق آمریکا، در همکاری با «پی بی اس کیدز» و «پنگوئن راندام هاوس»، میزبان یک مجموعه‌ ویدیویی چهار هفته‌ای خواهد بود که در آن برای بچه‌ها کتاب‌های ارزشمندی می‌خواند.

این ویدیوها، در صفحه فیس‌بوک و یوتیوب «پی بی اس کیدز» و نیز فیسبوک شرکت «پنگوئن راندام هاوس» از تاریخ ۲۹ آوریل تا ۱۱ می رأس ساعت ۱۲ به وقت محلی به طور زنده پخش خواهد شد. 

نام اولین کتابی که خانم اوباما انتخاب کرده است، «گروفالو» (Gruffalo) به قلم جولیا دونادسون و چاپ  ۱۹۹۹ میلادی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم اوباما سپس کتاب «اژدهایی در کتاب تو هست» و «دانه‌های خانم میپل»، و در پایان کتاب «کرم بسیار گرسنه» نوشته اریک کارل را خواهد خواند. 

خانم اوباما، ۵۶ ساله، گفت: «در بچگی دوست داشتم بلند بخوانم. وقتی مادر شدم، از جادوی قصه خواندن برای فرزاندم، و پس از آن به عنوان بانوی اول، با بچه‌ها در همه جا لذت می‌بردم.»

خانم اوباما گفت که در شرایط فعلی که «خیلی از خانواده‌ها تحت استرس شدید هستند»، بی صبرانه منتظر شرکت در کتابخوانی مجازی است. 

او در ادامه کفت: «از این که به بچه‌ها فرصتی می‌دهیم تا خواندن را تمرین کنند و به داستان‌های شگفت‌انگیز گوش کنند، (و به خانواده‌ها و پرستارانشان استراحتی دهند که به آن نیاز دارند) هیجان‌زده هستم.» 

ویدیوی پخش مستقیم قصه‌گویی مجازی، بر روی فیس‌بوک و یوتیوب قرار می‌گیرد تا مردم در اوقات فراغت آن را ببینند. 

«پی بی اس کیدز» نیز گفته است: «انواع فعالیت‌ها، راهنما‌یی‌ها و منابع» برای هر کتابی که توسط بانوی اول سابق خوانده می‌شود، در وب سایت readtogetherbetogether.com موجود خواهد بود؛ و «منابع ادبی همراه» هم در وب سایت pbskidsforparents.org در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. 

عده زیادی از کاربران اینستاگرام، از جلسه آینده باهم‌خوانی استقبال کرده‌اند. یکی از کاربران نوشته است: «چه ایده فوق‌العاده‌ای. متشکرم. واقعا عالی.»‌ 

© The Independent

بیشتر از زندگی