عکس میشل اوباما در کنار پرتره شوهرش در گالری ملی واشنگتن

این پرتره توسط «کِهینده وایلی»، هنرمند نیجریه‌ای-آمریکایی کشیده شده است

بانوی اول پیشین آمریکا مهمان دوسالانه «پرتره آمریکا» بود- Instagram/@michelleobama

میشل اوباما ازپرتره همسرش، باراک اوباما، در «گالری ملی پرتره» انستیتوی اسمیتسونین در واشنگتن دیدن کرد. 

بانوی اول پیشین آمریکا مهمان دوسالانه «پرتره آمریکا» بود که هدفش جمع‌آوری اعانه برای نمایشگاه‌های موزه است.

میشل اوباما در کنار پرتره همسرش، چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا عکس گرفت. این تابلو آقای اوباما را درپس زمینه‌ای از گیاهان سبز در حالی که روی یک صندلی نشسته نشان می‌دهد. او با حالتی مملو از اعتماد به نفس به چشم بازدید کننده نگاه می‌کند. 

میشل اوباما این عکس را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. در این عکس، خانم اوباما در یک لباس زرد رنگ طرح «شیاپارلی» طراح ایتالیایی دیده می‌شود.

این عکس که تنها زیرنویسش یک قلب است، ۱.۷ میلیون بار مورد «پسند» واقع شده و هزاران اظهار نظر مثبت گرفته است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@barackobama

A post shared by Michelle Obama (@michelleobama) on

یک کاربر نوشت: «چقدر جالب است که پرتره شوهرت به نمایش گذاشته شده! هردوی شما را دوست دارم.»

کاربر دیگری نوشت: «نمیدانی چقدر دلمان برایت تنگ شده.»

فرد دیگری پرتره اوباما را «پرتره زیبایی از یک مرد خوب» توصیف کرد که «به خاطر وقار و مهربانیش همیشه یک سر و گردن از دیگران بالاتر است».

این پرتره توسط «کِهینده وایلی»، هنرمند نیجریه‌ای-آمریکایی کشیده شده است.

پرتره در سال ۲۰۱۷ سفارش و در فوریه ۲۰۱۸ از آن پرده برداری شد. در همان روز، پرتره میشل اوباما که توسط نقاش آمریکایی «اِیمی شرالد» کشیده شده بود نیز به نمایش گذاشته شد.

وایلی و شرالد نخستین هنرمندان ساهپوست آمریکایی هستند که تصاویری که از رئیس جمهور و بانوی اول این کشور کشیده‌اند در گالری ملی پرتره آمریکا قرار داده شده است.

پست در ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۸ در ساعت ۹:۵۸ دقیقه توسط میشل اوباما به شراکت گذاشته شد.  

میشل اوباما به دنبال انتشار عکس‌های پرتره‌اش در اینستاگرام نوشت که به‌عنوان یک دختر جوان «هرگز نمی‌توانست این لحظه را مجسم کند».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

As a young girl, even in my wildest dreams, I never could have imagined this moment. Nobody in my family has ever had a portrait - there are no portraits of the Robinsons or the Shields from the South Side of Chicago. This is all a little bit overwhelming, especially when I think about all of the young people who will visit the National Portrait Gallery and see this, including so many young girls and young girls of color who don’t often see their images displayed in beautiful and iconic ways. I am so proud to help make that kind of history. But the fact is that none of this would be possible without the extraordinary artist and woman behind this portrait, @asherald. Thank you, Amy – it was a joy to work with you and get to know you.

A post shared by Michelle Obama (@michelleobama) on

او نوشت: «این مرا تحت تاثیر قرار می‌دهد به ویژه وقتی به جوانانی فکر می‌کنم که به گالری ملی می‌آیند و این تابلو را می‌بینند، از جمله دختران جوان، دختران جوان رنگین پوست که اغلب نمی‌توانند تصاویرشان را که بدینگونه زیبا و شکیل به تماشا گذاشته شده، ببینند».  

میشل اوباما در رویداد پرتره آمریکایی، جایزه «پرتره یک ملت» را به  امانوئل میراندا، خالق «همیلتون» اهداء کرد.

کیم ساجِت، مدیر گالری پرتره گفت: «دریافت کنندگان جایزه «پرتره یک ملت» که در سال ۱۹۶۲ از طرف کنگره درنظر گرفته شد، نمایانگر آرمان این گالری برای کسی است که بر تاریخ و فرهنگ آمریکا تاثیرگذار بوده است.»

پرتره عکاسی شده میراندا که تصویر او را به صورت الکساندر همیلتون، یکی از پدران بنیانگزار آمریکا نشان می‌دهد، توسط عکاس، مارک سِلینگر گرفته شده است.

میشل اوباما ضمن ستایش از میراندا، در پست اینستاگرامش نوشت: «او کسی است که در ملودی، ریتم و ارتباط، چنان پرتره صادقی از کشورمان تصویر کرده که من تاکنون ندیده‌ام.»

© The Independent

بیشتر از زندگی