باغ‌وحشی در آلمان ممکن است مجبور به تغذیه حیوانات از یکدیگر شود

باغ‌وحش‌های آلمان، از دولت تقاضای کمک ۱۰۰ میلیون یورویی کرده‌اند

فک چنگی یکی از حیواناتی است که در این باغ‌وحش نگه‌داری می‌شود - CARSTEN REHDER / AFP

باغ‌وحشی در آلمان از آنجا که به خاطر بحران ویروس کرونا قادر به تامین منابع مالی خود نیست، فهرستی از حیواناتی تهیه کرده است که ممکن است مجبور به ذبح و تغذیه سایر حیوانات با گوشت آنها شود.

باغ‌وحش نومونستر (Neumünster) که در شمال هامبورگ واقع است، هشدار داده که ممکن است به خاطر جلوگیری از تلف شدن حیوانات از گرسنگی، مجبور به چنین اقدامی شود.

ورنا کاسپاری، مدیر باغ‌وحش، به دی ولت (Die Welt) گفت: «ما لیستی از حیواناتی را که مجبور خواهیم شد اول ذبح کنیم، تهیه کرده‌ایم.»

مدیر باغ‌وحش افزود که این تصمیم «ناخوشایند» به عنوان آخرین راه حل اتخاذ خواهد شد، و گفت ترجیح می‌دهد حیوانات را «به مرگی خوش» از بین ببرد تا این که شاهد تلف شدن آنها از گرسنگی باشد.

خانم کاسپاری تخمین می‌زند که باغ‌وحش او در طول فصل جاری، بیش از ۱۵۰ هزار پوند از دست بدهد.

این باغ‌وحش به اتحادیه‌ای تعلق دارد که شامل صندوق اضطراری دولت برای کمک به تجارت‌های کوچک، نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری آلمان، باغ‌وحش‌های آلمان علاوه بر درخواست کمک‌های مالی از عموم مردم، از دولت این کشور نیز تقاضای کمکی ۱۰۰ میلیون یورویی کرده‌اند.

یورگ یونهولد، دبیر اتحادیه ملی باغ‌وحش‌های آلمان، می‌گوید هر باغ‌وحش این کشور به طور میانگین در هر هفته ۵۰۰ هزار یورو از دست می‌دهد.

اتحادیه ملی باغ‌وحش‌های آلمان می‌گوید، باغ‌وحش‌ها نمی‌توانند خرج‌های جاری خود را کاهش دهند، چرا که باید به تغذیه حیوانات ادامه دهند.

بعضی از باغ‌وحش‌ها به عموم مردم اجازه داده‌اند که حیوانات آنها را به صورت مجازی تماشا کنند. این دقیقا ماجرایی است که برای دو نوزاد پاندا در باغ‌وحش برلین رخ داده است.

فیلین هاچمیستر، سخنگوی باغ‌وحش برلین، به خبرگزاری آلمان گفت: «ما همواره به این فکر هستیم که بازدیدکنندگان باید آنها را به صورت زنده تماشا کنند. نمی‌خواهیم این نوزادهای پاندا بدون دیده شدن و تا وقتی که بالاخره اجازه بازگشایی می‌یابیم، بزرگ شده باشند.»

© The Independent

بیشتر از جهان