آمریکا احتمالا با کمبود گوشت مواجه می‌شود

بزرگترین تولید‌کننده گوشت خوک جهان در آمریکا به دنبال ابتلای کارمندانش به کرونا تعطیل شد

ایالات متحده آمریکا ممکن است در میانه بحران همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیل شدن چندین شرکت تولید گوشت و فراورده‌های گوشتی بر اثر اعلام نتیجه مثبت تست کرونای کارکنان، با کمبود گوشت مواجه شود. 

شرکت اسمیت‌فیلد فودز مستقر در ویرجینیا و بزرگترین تولیدکننده گوشت خوک در جهان، روز یکشنبه اعلام کرد که تجهیزات فراورده‌های گوشتی در سینوکس فالز واقع در داکوتای جنوبی، ممکن است تا اطلاع ثانوی بسته شود. 

این تصمیم، پس از انجام آزمایش ویروس کرونا بر کارکنان و اعلام نتیجه مثبت و ابتلای حدود ۳۰۰ کارمند آن به کووید-۱۹، اتخاذ شد. 

اما یک مسئول اسمیت‌فیلد فودز هشدار داد که این امر ممکن است به کمبود گوشت بینجامد، چرا که سینوکس فالز چهار الی پنج درصد گوشت خوک و فرآورده‌های گوشت خوک در آمریکا و حدود ۱۳۰ میلیون وعده خوراکی در هفته را تولید می‌کند. 

کن سالیوان، مدیر اجرایی اسمیت‌فیلدز، در بیانیه‌ای گفت:‌ «بسته شدن این کارخانه، در کنار فهرست بلند و رو به رشد دیگر کارخانجات تعلطیل‌شده محصولات پروتئینی در این صنعت، کشور ما را از نظر ذخیره تولید گوشت در آستانه کمبود قرار می‌دهد. اگر کارخانجات تولید محصولات پروتئینی کار نکنند، غیرممکن است بتوانیم نیاز فروشگاه‌های مواد خوراکی را تامین کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که کارخانه فوق در داکوتای جنوبی، یک کانون ابتلا به ویروس کرونا شناخته شد، این شرکت نخست هفته گذشته اعلام کرد که برای ضدعفونی کردن تاسیسات سه هفته کار را تعطیل می‌کند. اما حالا معلوم شده است که تعطیلی برای مدت نامشخص است. 

آقای سالیوان گفت:‌ «تعطیلی‌ها می‌تواند برای بسیاری از زنجیره‌های تولید مواد خوراکی و بیش از همه برای کشاورزان و تولیدکنندگان دام‌های خوراکی در کشور ما، پیامدهای وخیم و شاید فاجعه‌بار در پی داشته باشد.»

دیگر شرکت‌های تولیدکننده فراورده‌های گوشتی نیز به دنبال افزایش موارد ابتلا و نگرانی از به خطر افتادن کارکنان، تولید خود را برای مدتی متوقف کرد‌ه‌اند. 

 جی‌بی‌اس‌ یو‌اس‌ای (JBS USA)‌ نیز که تولیدکننده فراورده‌های گوشتی است،  شرکت «میت سلوشنز» برای تولید گوشت در سوردرتن واقع در پنسیلوانا را تعطیل کرد. این تصمیم پس از اعلام نتیجه مثبت ۱۳۰ کارگر این کارخانه به بیماری کووید-۱۹ و مرگ یکی از مدیران اتخاذ شد. پیش‌بینی می‌شود که کارخانه در ۱۶ آوریل بازگشایی شود. 

یک تاسیسات تولیدی گوشت دیگر متعلق به جی‌بی‌اس که با انتشار بیماری در میان کارگرانش مواجه شده است، واقع در گریلی در کلرادو است که نتیجه آزمایش ۵۰ تن از کارکنانش مثبت شناخته شد. این شرکت نیز تعطیل شده است و به گفته جرد پلیس، فرماندار کلرادو، مسئولان در تلاش برای بازگشایی آن در هفته جاری هستند. 

به گفته وزارت خوراک و دارو ی ایالات متحده، مسئولان بهداشت و درمان هیچ نمونه برای اثبات احتمال انتقال ویروس از خوراک یا بسته‌بندی مواد خوراکی به انسان، نیافته‌اند. 

اما این امر موجب نشده است تا شرکت‌های بزرگ تولید مواد خوراکی در ایالاتی چون کلرادو، پنسیلوانیا، آیووا، و جورجیا، از ویروس مرگبار کرونا آسیب نبینند. 

شرکت تولیدی گوشت سینوکس فالز می‌گوید که حقوق کارمندانش را تا دو هفته دیگر پرداخت می‌کند و از مقررات تبیین شده توسط مسئولان ملی، ایالتی و محلی برای بازگشایی محلشان پیروی خواهد کرد. 

© The Independent

بیشتر از جهان