چطور قهوه دالگونا را در خانه درست کنیم؟ 

اپیدمی کرونا و قهوه ای هوس انگیز که به ترندی در شبکه های اجتماعی تبدیل شد

برخلاف قهوه های معمولی و یا حتی کافه لته، قهوه دالگونا با لایه فوم غلیظ بالایی آن متمایز می شود که با مخلوط کردن شلاق گونه آب و شکر و پودر قهوه به دست می آید - (Stock)

اگر در یک ماه اخیر در شبکه های اجتماعی حضور داشته اید، احتمالا عکس ها و ویدیوهایی از این قهوه کف دار و هوس انگیز را دیده اید. 

قهوه « دالگونا» معروف به « وایپد کافی» یا قهوه کف دار و یا ابری، این روزها همزمان با اپیدمی ویروس کرونا محبوب شده و جدیدترین ترند شبکه های اجتماعی است. وجود هزاران ویدیوی تیک تاک، که مردم را در حال درست کردن آن نشان می دهد، خود گواهی است بر این موضوع. 

برخلاف قهوه های معمولی و یا حتی کافه لته، قهوه دالگونا با لایه فوم غلیظ بالایی آن متمایز می شود که با مخلوط کردن شلاق گونه آب و شکر و پودر قهوه به دست می آید. فومی با ظاهری جذاب به رنگ قهوه ای روشن که با قاشق بر روی شیر ریخته می شود. 

این ترند، ظاهرا اوایل سال جاری شروع شد وقتی جونگ ایلوو هنرپیشه کره جنوبی در تلویزیون این کشور آن را درست کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیوهای آموزشی از نحوه ساخت این قهوه در تیک تاک و یوتیوب، میلیون ها بار دیده شده، در حالی که جستجوی کلید واژه قهوه دالگونا در اینستاگرام، به ۲۳۷ هزار نتیجه برای این نوشیدنی می انجامد. 

بهترین بخش چیست؟ برخلاف دیگر ترندهای خوراکی، که شاید دست کم به مهارت پخت و پز نیاز داشته باشد، درست کردن قهوه دالگونا بسیار آسان است. 

طرز تهیه قهوه دالگونا:‌

طبق دستورعملی که از سوی « کوکینگ فودی» در یوتیوب منتشر شده و بیش از ۴ میلیون بازدید کننده داشته، مواد مورد نیاز برای تهیه این قهوه عبارت است از: دو قاشق غذاخوری پودر قهوه آماده، دو قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری آب گرم. 

پس از ریختن همه این مواد در یک کاسه، با استفاده از دستگاه همزن برقی و یا دستی، آنقدر آن را هم بزنید تا به مخلوطی « غلیظ و خامه مانند» تبدیل شود. 

پس از آن که کف مورد نظرتان به دست آمد، باید شیر را در فنجانی با مقداری یخ بریزید و سرانجام فوم آماده را بر روی شیر بریزید. 

این ویدیوی آموزشی در پایان کار با چشمک زدن به مخاطب می گوید هنوز یک مرحله تا نوشیدن قهوه باقی است؛ گرفتن عکس برای اینستا.  

براساس دستورعمل های دیگر، اگر شما ترجیح می دهید قهوه تان را گرم بنوشید می توانید از شیر گرم استفاده کنید و فوم آماده شده را روی آن بریزید. 

علت محبوبیت زیاد این نوشیدنی کف دار، جدا از زیبایی اینستاگرامی آن، به نظر می رسد خانه نشینی مردم هنگام اپیدمی ویروس کرونا است که این قهوه آنها را سرگرم می کند. 

بن میمز، ستون نویس نشریه لس آنجلس تایمز، به سایت « کات» گفته: «به نظر من بیش از هر چیز، این نوشیدنی سرگرمی واقعا خوبی است، مخصوصا حالا. تقریبا هرکسی مواد لازم برای تهیه آن را عمدا و یا سهوا در خانه دارد. ضمن این که همین مقدار فوم ناچیز این حس را به شما القا می کند که گویی معجزه کرده اید.»‌

© The Independent

بیشتر از زندگی