چگونه در «زوم» خوب به نظر برسیم؟

تام فورد، یکی از مشهورترین طراحان مد در جهان چند نکته کلیدی را مطرح کرد

بهتر است لپ‌تاپ یا گوشی موبایل کمی بالاتر از سر قرار گیرد و زاویه دوربین به سمت چشم‌ها تنظیم شود-Anthony WALLACE / AFP

از آنجا که بسیاری از مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا از خانه کار می‌کنند یا به قرارهای عاشقانه مجازی می‌روند، نرم‌افزارهای گفت‌وگوی ویدیویی به اصلی‌ترین روش برای ارتباط و مکالمه تبدیل شده‌اند.

متاسفانه، دوربین‌های تار لپ‌تاپ‌ها و نورپردازی ضعیف باعث می‌شود همواره نتوان بهترین ظاهر حرفه‌ای از خود را به نمایش گذاشت.

اما به گفته تام فورد، روش‌های خاصی هست که باعث می‌شود مطمئن شوید هنگام تماسی تلفنی روی زوم (Zoom) یا فیس تایم (FaceTime) خوب به نظر می‌آیید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این طراح لباس هنگام صحبت با ماورین داود، خبرنگار نیویورک تایمز، گفت اولین گام آن است که کامپیوتر خود را در سطحی بالاتر قرار دهید، بر فرض قرار دادن روی چند کتاب، تا دوربین کمی از سر شما بالاتر قرار بگیرد.

وقتی لپ‌تاپ بالاتر از سر شما قرار گرفت، باید دوربین را به پایین و به سمت چشمان خود نشانه بگیرید.

به گفته این طراح مد، نورپردازی هم مهم است و پیشنهاد داد که یک چراغ مطالعه بلند کنار کامپیوتر خود قرار دهید، «درست در همان سمتی که چهره‌تان بهتر دیده می‌شود» تا نوری خوب و درخشان نیز داشته باشید.

او توضیح داد: «چراغ باید دقیقا کنار و کمی پشت کامپیوتر باشد تا نور خوب بر چهره شما بنشیند.»

آقای فورد همچنین پیشنهاد کرد که «برای دریافت کمی انعکاس نور و پخش شدن آن» از کاغذی سفید یا پارچه‌ رومیزی سفید برای سطح میزی که پشت آن نشسته‌اید، استفاده کنید.

با این وجود، همان‌طور که آقای فورد به ماورین داود گفت، باید مطمئن شوید که آن سطح سفید در تصویر پیدا نباشد، ولی دلیلش را دقیقا توضیح نداد.

دست آخر هم آقای فورد توصیه کرد از «کرم پودر فراوانی» استفاده کنید و گفت که همه چیز ختم به خیر خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی