مرگ ۲۰ هزار نفر در سراسر آمریکا به دلیل کرونا؛ ۸۶۰۰ نفر در نیویورک

فرماندار نیویورک: تنها در یک روز ۷۵۸ نفر در بیمارستان‌ها جان باختند

با وجود اظهار نظر مقامات آمریکایی در خصوص مسطح شدن منحنی ابتلا به ویروس کرونا در چندین ایالت‌ از جمله نیویورک، آمار و ارقامی که از این کشور منتشر می‌شود، همچنان افزایش گسترده‌ای را به ویژه در ایالت‌هایی که اندک اندک به نقاط حساس تبدیل می‌شوند، نشان می‌دهد.

تا روز یک‌شنبه صبح، تنها در ایالت‌ نیویورک بیش از ۱۸۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. از این تعداد، ۹۸ هزار مورد در شهر نیویورک است و آمارها از مرگ بیش از ۹۳۰۰ نفر در این ایالت خبر می‌دهند که نشان دهنده آن است که این ایالت به تنهایی ۳۴ درصد کل موارد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر ایالت متحده آمریکا به خود اختصاص می‌دهد. 

فرماندار نیویورک روز یک‌شنبه گفت، تنها در روز شنبه بیش از ۷۵۰ نفر جان خود را از دست‌داده‌اند و تعداد مرگ به ۹۳۸۵ رسیده است. اندرو کومو گفت که این ایالت نیازمند آن است که تست‌های بیشتری انجام شود و از دولت فدرال خواست که در این زمینه به این ایالت کمک کند. او هشدار داد که زمان برای بازگشایی کسب‌وکارها فرا نرسیده است.

با وجود این ارقام خیره‌کننده، مردم در ایالت‌ نیویورک، با شدت و حدت زیادی سیاست‌هایی مانند فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت می‌کنند، از وسایل بهداشت شخصی استفاده می‌کنند، و شهر رنگ و بوی تعطیلی کامل دارد و برای همین به نظر می‌رسد که تا دو هفته دیگر، این ایالت شاهد کاهش چشمگیری در شمار افرادی باشد که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، بشود. ارقام مربوط به بستری شدن مبتلایان به کرونا در این ایالت نیز با این پیشبینی تصدیق می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سراسر کشور، در پنجاه ایالت آمریکا، تا روز یکشنبه بیش از ۵۳۰ هزار نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند. این رقم شامل واشینگتن دی سی هم می‌شود. تعداد جان‌باختگان هم رقم ۲۰ هزار را رد کرده است، در حالی که حداقل دوازده ایالت گفته‌اند که با بیش از ۱۲ هزار مورد مثبت ویروس کرونا مواجه هستند. 

هم اکنون بیش از ۱۰۹ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را در برابر ویروس کرونا از دست داده‌اند. اما این آمریکاست که از نظر تعداد مرگ، بیشترین نفرات را در سراسر جهان، حتی بیش از ایتالیا و چین، به خود اختصاص می‌دهد. 

همزمان ملانیا ترامپ با انتشار ویدیویی برای رعایت فاصله‌گیری اجتماعی از مردم خواست که علاوه بر ماسک مقررات فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند: «همزمان با تلاش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها برای متوقف کردن شیوع کووید-۱۹، آنها به مردم توصیه‌ کرده‌اند که در مکان‌های عمومی، از ماسک ‌صورت پارچه‌ای استفاده کنند، جاهایی که سخت بتوان مقررات فاصله‌گیری اجتماعی را حفظ کرد. مثل خواربارفروشی‌ها و داروخانه‌ها. به یاد داشته باشید، که این (ماسک‌ها)، جایگزین اهمیت رعایت فاصله‌گیری اجتماعی نمی‌شود. این یکی دیگر از راهنماهایی است که همه ما را امن نگه‌دارد.»

در ایالت همجوار نیویورک، نیوجرسی، بیش از ۵۸ هزار مورد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است و تعداد افراد جان‌باخته به ویروس کرونا هم در این ایالت از دو هزار نفر فراتر رفته است. دیگر ایالت همجوار نیویورک، ایالت کنتیکت است که ۱۱۵۰۰ نفر مورد مثبت کرونا و ۴۹۴ نفر مرگ را گزارش کرده است. 

اهمیت این ایالت‌ها از این جهت است که به دلیل نزدیکی به نیویورک، بسیاری از شهروندان نیویورک طی هفته‌های گذشته به این ایالت‌ها سفر کرده‌اند. برای مثال، بسیاری از کسانی که روزانه در نیویورک کار می‌کنند، در شهرهای کوچک خارج از شهر منهتن و در بخشهایی از ایالت کنتیکت ساکن هستند. و برای همین، یکی از دلایلی که این ایالت‌های همجوار این چنین توسط ویروس کرونا آسیب‌پذیر بوده‌اند، چنین جابجایی‌هایی  بوده است. 

با وجود آن که عمل‌های غیرضروری در نیویورک متوقف شده‌اند، اما مواردی هم هستند که به عنوان عمل‌ یا بستری‌شدن‌های ضروری محسوب می‌شوند، و همچنان ادامه دارند. برای مثال، از اول ماه مارس، یا حدود چهل روز پیش، ۲۰۰ نوزاد در شهر نیویورک متولد شده‌اند. 

در کنار چنین تصمیماتی، شهردار نیویورک اعلام کرده است که مدارس تا ماه سپتامبر، یا شهریورماه، باز نخواهند شد. اگر چه فرماندار نیویورک هنوز اعلام نکرده است که چنین سیاستی برای کل ایالت اعمال خواهد شد یا نه، اما به نظر می‌رسد که با توجه به نگرانی‌ها درخصوص بازگشایی زودهنگام شهر، چنین تصمیمی برای کل ایالت گرفته شود. 

شهردار نیویورک گفته است که آموزش از راه‌دور ادامه خواهد یافت، و اعلام کرد که ۲۴۰ هزار آی‌-پاد متصل به اینترنت به دانش‌آموزان داده خواهد شد. برای این منظور، والدین دانش‌اموزانی که چنین وسیله‌ای را ندارند باید به صورت آنلاین، فرم‌هایی را پر کنند تا بتوانند این محصول شرکت اپل را دریافت کنند.