گوگل: تعداد افرادی که در بریتانیا به پارک‌ها می‌روند بیشتر شده است

گرمای هوا باعث شده عده‌ای مقررات قرنطینه را بشکنند

داده‌های اطلاعاتی جدید گوگل نشان می‌دهد که افراد بیشتری در آخر هفته گذشته نسبت به دو هفته پیش در بریتانیا به پارک‌ها رفته‌اند. 

با وجود تعطیلی بخش اعظم کشور و کاهش حضور افراد در اماکنی چون فروشگاه‌ها و مراکز حمل و نقل، شمار افرادی که هفته گذشته به پارک‌ها رفتند افزایش نشان می‌دهد. 

گوگل در تلاش برای درک نحوه پاسخگویی افراد به همه‌گیری ویروس کرونا و نتایج تعطیلی، داده‌های مربوط به محل رفتن افراد را از طریق گوشی‌های تلفن آنان جمع آوری و تعهد کرده که این اطلاعات را عمومی کند و در عین حال آنها را برای احترام به شفافیت، در اختیار مسئولان بگذارد. 

در دومین گزارش گوگل برای بریتانیا طی دوره زمانی ۲۳ فوریه تا پنجم آوریل، داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که رفتن به پارک‌ها در مقایسه با دوره زمانی قبل از تعطیلی ۲۹ درصد کاهش داشته است. 

 گزارش اول گوگل که فعالیت‌های مربوط به ۱۶ فوریه تا ۲۹ مارس را بررسی کرده بود، نشان می‌داد که استفاده از پارک‌ها ۵۲ درصد کاهش یافته است. 

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار جدید می‌گوید در لندن و حومه، حضور در پارک‌ها فقط ۱۵ درصد کاهش یافته است. 

نیروی پلیس در سرتاسر کشور به مردم هشدار داده است که عید پاک را در خانه بمانند اما این نگرانی وجود دارد که گرمای هوا در آغاز تعطیلات آخر هفته موجب شود که مردم قوانین قرنطینه خانگی را بشکنند. 

گزارش دوم گوگل همچنین نشان داد که رفتن به فروشگاه‌های مواد خوراکی و داروخانه‌ها در بریتانیا ۴۱ درصد کاهش یافته، در حالی که رفتن به کانون‌های وسائل نقلیه عمومی مانند ایستگاه‌های قطار و اتوبوس ۷۵ درصد کاهش داشته است. 

این شرکت تکنولوژی گفت برای تحلیل از داده‌های ناشناس و انبوه بدست آمده از محصولاتی چون نقشه گوگل استفاده می‌کند. 

گوگل گفت این برنامه حریم خصوصی افراد را محترم دانسته و از اطلاعات افراد قابل شناسایی استفاده نمی‌کند. 

گوگل معمولا از این اطلاعات برای اپ‌هایی چون نقشه استفاده می‌کند تا میزان شلوغ بودن اماکن پرازدحام را نشان دهد و یا در اپ‌های مسیریاب رانندگی، مسیر جایگزین را معرفی کند. 

این داده‌ها از کاربرانی گرفته می‌شود که در تنظیمات حساب گوگل خود، سابقه مربوط به محل را روشن گذاشته‌اند. 

 این قسمت از تنظیمات گوگل در حالت اولیه خاموش است اما می‌توان آن را در قسمت مربوط به تاریخ محل (لوکیشین) روشن کرد. همچنین کاربران می‌توانند در هر زمانی این اطلاعات را مستقیما در تایم‌لاین نقشه گوگل خود پاک کنند. 

* گزارش‌های تکمیلی توسط خبرگزاری‌های دیگر

© The Independent

بیشتر از زندگی