عوارض کووید ۱۹ در کودکان خفیف‌تر است

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا: تنها یک‌پنجم کودکان به بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند

عوارض تب، سرفه و نفس‌تنگی در کودکان مبتلا به کووید ۱۹ معمول است، اما موارد آن نسبت به بزرگسالان کمتر است REUTERS/Tingshu Wang

«مرکز مهار و پیشگیری بیماری» آمریکا (سی دی سی) نخستین داده‌های ملی خود را در مورد ابتلای کودکان به ویروس کرونا منتشر کرده است. این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که هرچند عوارض بیماری در کودکان خفیف‌تر است اما هنوز برخی از آن ها نیازمند درمان در بیمارستان هستند.

«سی دی سی» در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، گفته است که عوارض تب، سرفه و نفس‌تنگی در کودکان مبتلا به کووید ۱۹ معمول است، اما موارد آن نسبت به بزرگسالان کمتر است. 

این گزارش با ارزیابی‌هایی که منابع چینی از تاثیر ویروس کرونا در کودکان منتشر کرده‌اند، مطابقت دارد.

این گزارش می‌افزاید:«این داده‌ها با نتیجه‌گیری‌های پیشین دایر بر این که در مقایسه با بزرگسالان، عوارض کرونا در کودکانِ مبتلا لزوما با تب و سرفه همراه نیست، مطابقت دارد. هرچند موارد ابتلا به کووید ۱۹ درکودکان چندان شدید نیست، اما همچنان می‌تواند در این رده سنی به بستری شدن آن‌ها در بیمارستان منجر شود.» 

این گزارش بر مبنای داده‌های در حدود ۱۵۰ هزار موارد اثبات شده ابتلا به کرونا در بزرگسالان و کودکان در ۵۰ ایالت و ۴ قلمرو آمریکا در زمان‌بندی میان ۱۲ فوریه تا ۲ آوریل تنظیم شده است. از آن تعداد، ۲۵۷۲ نفر (۱.۷ درصد) کودک بوده‌اند. هرچند بیماری در اغلب کودکان شدید نبوده است، اما سه نفر آنها بر اثر عوارض آن درگذشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقایسه با یک سوم بزرگسالان که نیازمند درمان در بیمارستان هستند، حدود یک کودک از هر پنج کودک مبتلا، در بیمارستان بستری شده بوده است. موارد بستری شدن در بیمارستان در کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان، بیشتر بوده است. اما موارد شدید کرونا در نوزادان یا کودکان خردسال مشاهده شده است، و ابتلا در کودکان پسر اندکی بیشتر از کودکان دختر بوده است. 

مولفان این گزارش هشدار می‌دهند که اطلاعات کامل و دقیق در مورد ابتلای کودکان به کووید ۱۹ موجود نیست و نتیجه‌گیری‌های گزارش در این بخش، مقدماتی است.

© The Independent

بیشتر از جهان