دستکش چگونه باعث پخش میکروب می‌شود؟

میکروب روی دستکش‌ها باقی می‌ماند

یک پزشک نظام درمانی بریتانیا (NHS)، با انتشار ویدیویی نشان داده است که پوشیدن دستکش هنگام بیرون رفتن از خانه به پخش میکروب و نه جلوگیری از گسترش آن منجر می شود. 

دکتر کاران راج، جراحی که در شبکه‌اجتماعی (TikTok)«تیک تاک» ۸۵۰۰۰ نفر او را دنبال می‌کنند، در ویدیویی در صفحه خود شرح داده است که چرا پوشیدن دستکش هنگام بیرون رفتن در زمان شیوع ویروس کرونا، شاید نباید توصیه شود. 

دکتر راج در این ویدیو در حالی که دستکش‌های آبی لاستیکی بر دست دارد، گفته: «به شما توضیح خواهم داد که چرا هنگام بیرون رفتن نیازی به پوشیدن دستکش ندارید. شما دستکش بر دست دارید، در سوپرمارکت هستید و به اشیاء دست می‌زنید.» 

دکتر راج سپس با خودکار چیزی بر دستکش آبی به صورت ناخوانا می‌نویسد و نشان می‌دهد که چگونه میکرب می‌تواند به دستکش بچسبد. 

دکتر راج می افزاید: «اینها میکروب هستند. شما مدام در طول روز با همین دستکش‌ها به اشیاء دست می‌زنید. میکروب‌ها همه جا هستند. شما آنها را جمع می‌کنید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در ادامه گفت: «مقدار میکروب مانده بر روی دستکش بیش از آن است که شما پس هر هر بار تماس دست با سطوح، دست خود را می‌شستید.» 

این جراح همچنین توضیح می‌دهد که شما احتمالاً با پوشیدن دستکش، پس از دست زدن به فرمان ماشین و یا صورتتان، میکرب‌های بیشتری را پخش خواهید کرد. 

دکتر راج همچنین افزود: «شاید هنگام تعویض دستکش‌ها نیز به آنها دست بزنید. فقط دست‌هایتان را بشویید، واقعبین باشید و از امنیت خود حفاظت کنید» 

ویدیوی دکتر راج تاکنون ۳۶۷۰۰۰ بازدید کننده داشته است. 

نظام درمانی بریتانیا می‌گوید اقلامی مانند دستکش و ماسک در محیط‌های کلینیکی نقش «بسیار مهمی» ایفا می‌کنند. اما، همچنین می‌گوید که «شواهد چندان زیادی» در مورد مفید بودن این اقلام برای استفاده عمومی وجود ندارد.

سخنگوی مرکز بهداشت عمومی انگلستان به روزنامه ایندیپندنت می‌گوید: «استفاده از دستکش به عنوان تدابیر حفاظتی در مقابل کووید-۱۹ توسط عموم را توصیه نمی‌کند.» 

علاوه بر قرنطینه خانگی و رعایت فاصله اجتماعی، این سازمان می‌افزاید: «کسانی که نگران انتقال بیماری‌های عفونی هستند، باید بهداشت شخصی، تنفسی و دست را در رأس اولویت خود قرار دهند.»  

© The Independent

بیشتر از زندگی