سبک پوشش مهم‌ترین شب‌نشینی مد امسال چیست؟ میزبانان و مهمانان کیستند

این مراسم مهمانی خیریه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بخش مد موزه هنر متروپولیتن. این بخش تنها بخش موزه است که هزینه‌هایش را خودش تامین می‌کند

جنیفر لوپز در مراسم شب‌نشینی موزه متروپولیتن سال ۲۰۲۳-AFP

اولین دوشنبه ماه مه،  بزرگترین رویداد مد، یعنی شب‌نشینی موزه متروپولیتن، مت گالا (Met Gala)، برگزار می‌شود و هر مهمان بهترین لباسش را برای رفتن روی فرش قرمز می‌پوشد.

شب نشینی امسال موزه متروپولیتن ششم مه در نیویورک برگزار خواهد شد. در ادامه این مطلب به جزییات بیشتری درباره مراسم مت گالا ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.

این مراسم مهمانی خیریه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بخش مد موزه هنر متروپولیتن است. این بخش تنها بخش این موزه است که هزینه‌هایش را خودش تامین می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، این رویداد سال گذشته تقریبا ۲۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد، در حالی که شب‌نشینی هنر و هنرمندان این موزه با جمع‌آوری حدود ۴/۴ میلیون دلار به پایان رسید.

اما راز موفقیت شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن چیست؟ رازش فقط یک نام است: آنا وینتور.

شب‌نشینی‌ موزه متروپولیتن از سال ۱۹۷۳ آغاز شد و پس از برگزاری دو دوره، آنا وینتور، سردبیر ووگ ایالات متحده، در سال ۱۹۹۹ به‌ ریاست آن انتخاب شد و روابط نزدیکش با صنعت مد را برای این مجموعه به ارمغان آورد. نام‌های بزرگی مانند گوچی، لورآل، ال‌و‌ ام‌اش (LVMH)، شانل و بربری به یاهو، اپل و اینستاگرام، حامیان مالی این مراسم، پیوستند.


آیا مهمانی موضوع (تم) مشخصی دارد؟
به گزارش نیویورک پست، این مهمانی درواقع افتتاحیه نمایشگاه سالانه بخش مد موزه است و موضوع شب‌نشینی آن نیز معمولا به موضوع نمایشگاه وابسته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته کار آسان بود؛ کارل لاگرفلد، طراح نشان‌های تجاری فندی و شانل و برند هم‌نام خودش، هم موضوع نمایشگاه بود و هم موضوع پوشش مهمانی. اما «زیبایان خفته: بیداری دوباره مد» موضوع نمایشگاه امسال است که بسیار پیچیده‌ است.

به گزارش نیویورک تایمز، این موضوع نه ملهم از افسانه‌های پریان یا قصه‌های دیزنی، بلکه الهام‌گرفته از گنجینه‌هایی است که در مجموعه مد موزه وجود دارند و آن‌قدر قدیمی و ظریف‌اند که نمی‌توان آنها را در پوشش مانکن‌ها نمایش داد.

این نمایشگاه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی آثار را به‌شکل سه‌بعدی و به‌همراه صدا و بو و ... بازآفرینی خواهد کرد.

ایده نمایش لباس‌های پوسیده اندرو بولتن، متصدی موسسه لباس، را به زودگذر بودن طبیعت رهنمون کرد که به فکر باغ‌ها و به نوع پوشش مهمانان منجر شد. درمجموع، حدود ۲۵۰ تکه لباس از چهار قرن به نمایش درخواهد آمد.

ویژگی لباس‌ها چیست؟
ویژگی لباس‌ها به‌اندازه خود نمایشگاه پیچیده است. از مهمانان خواسته شده تا با موضوع «باغ زمان» لباس بپوشند. این نام از داستان کوتاه جی‌.جی. بالارد گرفته شده است. داستان درباره زوجی اشرافی است که در خانه‌ای محصور در باغی جادویی زندگی می‌کنند، اما گروهی متجاوز زندگی آرام آنان را تهدید می‌کنند. شوهر برای دور نگه‌داشتن آن‌ها سعی می‌کند با شکستن هر شاخه گل زمان را به عقب برگرداند، اما بالاخره گل‌ها تمام می‌شوند و اوباش از راه می‌رسند و املاک را غارت می‌کنند و دو اشراف‌زاده به سنگ بدل می‌شوند. بالارد این داستان را در سال ۱۹۶۲ نوشته است.

اینکه این داستان قرار است چه طور در لباس‌ها نمایان شود، فکر بسیاری را به خود مشغول کرده است، اما احتمالا گل رز پرتکرارترین نشانه خواهد بود، همچنین کرست و مدل‌های دراپه. احتمالا شاهد یکی دو دوست لباس قدیمی (vintage) نیز خواهیم بود.

اما احتمال بروز شگفتی‌ همچنان وجود دارد. سال گذشته، جرد لتو با لباس گربه آقای لاگرفلد، شوپت، با شکوه گربه‌ای کاملی ظاهر شد. با توجه به اینکه نشان تجاری لوئوی (Loewe) یکی از حامیان این شب و نمایشگاه است، باید منتظر خلاقیت‌ بسیار جاناتان اندرسون، طراح این برند، باشیم.

میزبانان چه کسانی‌اند؟
جنیفر لوپز، زندایا، کریس همسورت و بد بانی در مقام روسای مشترک مراسم مت گالای ۲۰۲۴ به خانم وینتور می‌پیوندند. جاناتان اندرسون و شو چو، مدیر اجرایی تیک‌تاک،  نیز صندلی‌های افتخاری دارند (تیک‌تاک در کنار لوئوی و Condé Nast حامیان مالی این مراسم‌اند).

چه کسی اجرای پخش زنده را به عهده دارد؟
ووگ برای چهارمین سال متوالی این رویداد را زنده پخش خواهد کرد. البته مجریان آن هنوز مشخص نشده‌اند، اما سال گذشته لا لا آنتونی، درک بلسبرگ، اما چمبرلین و کلوئی فاینمن مجریان آن بودند.


چه کسانی دعوتند؟
فهرست مهمانان یک راز سربه‌مهر است. برخلاف سایر مراسم فرهنگی جمع‌آوری کمک‌های مالی، مانند جشن اپرای متروپولیتن یا مراسم رقص یاران جوان مجموعه فریک، حضور در مراسم مت گالا تنها با دعوت‌نامه ممکن است. شرکت در مهمانی تنها به پرداخت بلیط -امسال هر بلیط حدود ۷۵ هزار دلار (۲۵ هزار دلار بیشتر از سال گذشته) و هر میز حدود ۳۵۰ هزار دلار است-  وابسته نیست، بلکه بیشتر به هیاهو، دستاوردها و زیبایی مهمانان وابسته است. آنا وینتور شخصا تک تک مهمانان را تایید می‌کند.

ریانا حضور خود را تایید کرده است، و با توجه به میزبانان، حضور بن‌ افلک، همسر خانم لوپز، نیز تقریبا قطعی است. السا پاتاکی همسر آقای همسورت و احتمالا چهره‌هایی چون گرتا لی، جاش اوکانر، تیلور راسل و جیمی دورنان نیز حضور خواهند داشت. احتمالا یکی دو نفر از خانواده کارداشیان/جنر نیز به این مراسم بیایند. درباره حضور جف بیزوس، مدیرعامل آمازون و نامزدش، لورن سانچز، در کنار کیتلین کلارک، سم آلتمن و زوج محبوب تیلور سوییفت و تراویس کلسی نیز گمانه‌زنی می‌شود.

بیشتر از مُد و زیبایی