مری کُندو کتاب کودکانه‌ای درباره مرتب بودن می‌نویسد

این مبلغ مرتب کردن می‌گوید دلش می‌خواهد کتابش به کودکان مرتب و شاد بودن را بیاموزد

مری کُندو، مبلغ مرتب کردن خانه، قرار است اولین کتابش برای کودکان را با عنوان «کی‌کی و جکس: دوستی، جادویی که می‌تواند زندگی را متحول کند» منتشر کند.

خانم کُندو که مادر دو فرزند است، و با شوی تلویزیونی‌اش در شبکه «نتفلیکس» درباره مرتب کردن خانه مشهور شد، این کتاب را «داستانی فرا زمانی درباره دوستی» توصیف کرده و گفته امیدوار است شخصیت‌های داستانش «الهام بخش کودکان و خانواده‌هایشان باشند، تا بتوانند مرتب و شاد ببرند».

کی‌کی و جکس دو دوست هستند. کی‌کی اشیاء مختلف را جمع می‌کند و جکس آن‌ها را مرتب می‌کند. زمانی که وسایل کی‌کی دست و پاگیر می‌شوند، مشکلات این دو هم شروع می‌شود.  آن‌ها باید با هم تصمیم بگیرند که چطور می‌توانند بری دوستی‌شان که برای هردویشان شادی می‌آفریند، جا باز کنند.

سلینا یون نویسنده و تصویرگر، در نوشتن این کتاب خانم کُندو را همراهی می‌کند.  به گفته خانم یون این کتاب «فلسفه شاد بودن را برای کودکان به شکلی شاد و قابل فهم و درک، توضیح خواهد داد».

مری کُندو چهار رمان درباره روش مرتب کردنش موسوم به «روش کُن مری» نوشته است. این روش، تکنیکی در سازماندهی است که خانم کُندو طراحی کرده‌ است. براساس این روش افراد آن بخش از متعلقات‌شان را «که شادی برانگیزند» نگه می‌دارند و بقیه را دور می‌ریزند.

مستند شبکه نتفلیکس به نام «جمع و جور کردن با مری کُندو» کمی جنجال‌برانگیز شد، چرا که کُندو در آن پیشنهاد کرده بود مردم کتاب‌هایی که برایشان شادی نمی‌آفرینند را دور بریزند. بسیاری از بینندگان در نقد این نگاه به این نکته اشاره کرده بودند که «شادی»، تنها هدف ادبیات نیست.

معرفی «کی‌کی و جکس» کتاب آینده که من با همکاری @salinayoon منتشر خواهد شد. این کتاب داستانی فرا زمانی درباره دوستی است و من امیدوارم شخصیت‌های کی‌کی و جکس الهام بخش کودکان و خانواده‌هایشان باشند تا بتوانند مرتب و شاد باشند. این کتاب پنجم نوامبر منتشر خواهد شد، ولی در صورت تمایل می‌توانید این کتاب را از همین امروز در هر فروشگاهی که این کتاب به فروش می‌رسد - و سایت http://konmari.com - پیش خرید کنید. برای اطلاعات بیشتر به لینک موجود در پروفایل من توجه کنید.

کتاب «کی کی و جکس» قرار است روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) منتشر شود.

© The Independent

بیشتر از کتاب