احتمال لغو مسابقات تنیس ۲۰۲۰ ویمبلدون به خاطر بحران کرونا

مسابقات ویمبلدون در بلندترین‌ روزهای تابستانی انجام و شش هفته طول می‌کشد

صحنه‌ای از مسابقات تنیس ویمبلدون در شهر لندن در سال ۲۰۱۹. 
Adrian DENNIS / AFP

جیمی ماری، قهرمان دو دوره مسابقات جفتی ویمبلدون، گفته است که چاره‌ای جز لغو این مسابقات امسال ندارد. 

باشگاه «ال انگلند کلاب» (All England Club) قرار است روز چهارشنبه در جلسه اضطراری هیئت مدیره، در مورد مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۰ بحث و گفت‌وگو کند. انتظار می‌رود به دلیل اپیدمی ویروس کرونا، با لغو مسابقات موافقت کنند.

با توجه به این که مسابقات تنیس فرانسه (The French Open)، به اواخر ماه سپتامبر آینده موکول شده است، برنامه‌ریزی مجدد ویمبلدون دشوار خواهد بود. 

مسابقات چمن ویمبلدون شش هفته طول می‌کشد و در اوج تابستان که درازترین ساعات روز را دارد، برگزار می‌شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از این رو اندی ماری، قهرمان مسابقات جفتی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷، معتقد است که مسابفات سال جاری از تقویم حذف می‌شود و به این ترتیب، برای نخستین بار در ۷۵ سال گذشته، این مسابقات برگزار نخواهد شد. 

 آقای ماری در پاسخ به پرسش برنامه «امروز» رادیو ۴ بی بی سی، که آیا از نظر او احتمال لغو مسابقات بیش از تعویق آن است، گفت: «همین طور است؛ فکر می‌کنم به دلایل زیادی از جمله همزمانی با مسابقات دیگر، این امر دشوار خواهد بود.» 

او افزود: «فکر می‌‌کنم در حال حاضر برگزاری مسابقات پابرجا باشد. برای برگزاری مسابقات، به اهمیت ساعات روشنایی روز پی می‌بریم، چرا که با پشت سر گذاشتن هر هفته، نور کمتر می‌شود. بازیکنان تا ساعت ۹ یا ۱۰ شب در ویمبلدون بازی می‌کنند.»

وی همچنین گفت: «همه منتظر این مسابقات هستند. برنامه برگزاری این رخداد بزرگ فعلا پابرجاست. فکر می‌کنم امروز و فردا جلساتی در این مورد برگزار شود که تکلیف مسابقات را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که بر سر تنیس روی چمن و دیگر مسابقات پس از آن، چه خواهد آمد.» 

اندی ماری ۳۴ ساله، زمان زیادی را در طول بیست سال گذشته به مسابقات تنیس اختصاص داده است و هر هفته در یک شهر به سر برده است. اما اکنون او هم مانند دیگران، مجبور شده در خانه بماند و به آن عادت کند. 

وی گفت: «فعلا هیچ برنامه‌ای برای شرکت در مسابقات ندارم و مثل دیگران در خانه هستم. این وضع متفاوت است. ما به سفر عادت کرده‌ایم و هر هفته در یک شهر بوده‌ایم و به آن خو گرفته‌ایم.»

اندی ماری در پایان افزود: «وقتی جمعه و شنبه میرسد و موضوع آغاز رقابت‌ها برای جوایز بزرگ در رقابت‌های پایانی از منظر تجاری پیش می‌آید، ذهن آدم آماده حضور در رقابت‌های بعدی می‌شود. چون این شیوه و روند بخشی از وجود آدم شده است.» 

بیشتر از ورزش