اسنپ‌چت با لنزهای جدید دوران قرنطینه را تحمل‌پذیرتر می‌کند

اسنپ‌چت برای تشویق فاصله‌گذاری اجتماعی دو عدسی جدید ارایه می‌کند

این ابتکار با هدف ترغیب مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده است- DENIS CHARLET / AFP

اسنپ‌چت، غول عرصه فناوری، برای تشویق فاصله‌گیری اجتماعی در دوران جهان‌گستری کرونا دو عدسی‌ جدید عرضه می‌کند.

این دو قابلیت که با همکاری سازمان جهانی بهداشت (WHO) فراهم شده است، با استفاده از واقعیت افزوده، به کاربران برنامه کمک می‌کند تا در فضاهای عمومی فاصله ایمن با دیگران را حفظ کنند.

عدسی نخست به نام «فاصله اجتماعی من»، فاصله دو متری لازم برای کمک به جلوگیری از گسترش بیماری را با استفاده از دوربین تلفن همراه هوش‌مند، به نمایش درمی‌آورد.

وقتی که کاربر این عدسی را فعال کرده باشد، دایره‌ای دور او پدیدار می‌شود. اگر کاربر در محیط عمومی در فاصله کم‌تر از دو متر از دیگران قرار نگیرد، این دایره سبزرنگ باقی می‌ماند، وگرنه به رنگ سرخ درمی‌آید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که عدسی دوم، اهمیت شستن دست را  با استفاده از پویانمایی‌ به کاربر برنامه یادآوری می‌کند.

این عدسی هم‌چنین به کاربر خاطرنشان می‌کند که به صورتش دست نزند و تا حد امکان از خانه بیرون نرود. این عدسی‌ها دارای پیوندنشانی‌ تارنمای سازمان بهداشت جهانی هم هستند که به کمک آن‌ها می‌توان به توصیه‌های بیش‌تری دسترسی یافت.

در بیانیه‌ سخنگوی اسنپ‌چت آمده است: «باور داریم  که کاربران اسنپ‌چت در جلوگیری از گسترش ویروس نقش بسیار مهمی دارند.»

«جامعه ما می‌تواند با استفاده از توان کامل فناوری و در عین حفظ کردن فاصله فیزیکی، همیار باشد، خواه به صورت ارتباط‌گیری با عزیزان و انجام بازی با دوستان، خواه برای کسب اطلاعات.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «برای آن که تازه‌ترین اطلاعات به طور کامل و مستقیماً از دست خود کارشناسان به کاربران اسنپ‌چت برسد، با سازمان بهداشت جهانی و مراکز مهار و پیشگیری از بیماری‌ (سی‌دی‌سی) همکاری تنگاتنگی داریم.

«این دو نهاد مرتباً و از طریق حساب‌های رسمی‌شان اطلاعات روزآمد را در اختیار کاربران اسنپ‌چت می‌گذارند و با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای پاسخ دادن به پرسش‌های خاص کاربران‌مان محتواسازی می‌کنیم.»

این قابلیت‌ها هم‌اکنون فراهم آمده است و خیریه‌های معروف خدمات بهداشت روان، شامل موسسه ذهنیت جوان، موسسه سامری‌ها و مؤسسه جایزه دایانا بریتانیا، از آن‌ها حمایت کرده‌اند.

اسنپ‌چت اعلام کرد: «در حال برنامه‌ریزی هستیم تا زمان ارائه این ابزار به کاربران اسنپ‌چت را در اوایل آوریل به شرکای‌ خود اعلام کنیم.»

«با توجه به فشار روانی و اضطرابی که شیوع کرونا در مردم برانگیخته است، می‌خواهیم ارائه این قابلیت‌ها به کاربران اسنپ‌چت در سراسر جهان را تسریع کنیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی