شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۵۰ هزار نفر گذشت

تا ظهر امروز ۳۱۶۰ نفر قربانی بیماری کووید۱۹ شده‌اند

از ابتدای فراگیری کرونا در ایران و به استناد آمار رسمی ۳۱۶۰  نفر جان خود را از دست داده‌اند-Wana News Agency VIA REUTERS

وزارت بهداشت ایران با انتشار جدیدترین آمار شیوع ویروس کرونا در ایران اعلام کرد که شمار بیماران از ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته است که در یک روز گذشته و با شناسایی ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ تعداد مبتلایان به ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر افزایش یافته است.

همچنین ۱۲۴ نفر دیگر نیز به شمار قربانیان این ویروس افزوده شدند. از ابتدای فراگیری کرونا در ایران و به استناد آمار رسمی ۳۱۶۰  نفر جان خود را از دست داده‌اند. برخی منابع خبری مستقل و همچنین گروهی از سیاستمداران ایرانی و نمایندگان مجلس، شمار مبتلایان و قربانیان را بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلامی وزارت بهداشت می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقابل وزارت بهداشت اعلام کرده تنها کسانی که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها در آزمایشگاه‌های رسمی و مورد تایید این وزارتخانه مثبت اعلام شده باشد در آمار شیوع کرونا وارد خواهد کرد.

آقای جهانپور همچنین از بهبود ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران و ترخیص آن‌ها از مراکز درمانی خبر داده است. با این وجود، وزارت بهداشت گفته است که ۳۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

روز گذشته حسن روحانی موقعیت ایران را در مقابله با کرونا بسیار خوب توصیف و گفت برخلاف ایران، «کشورهای بزرگ، کشورهای صنعتی و کشورهای بسیار پرمدعا در این آزمایش دچار مشکل شده‌اند». او گفت  دلیل وضعیت خوب مقابله با کرونا در ایران، «انسجام و مدیریت خوب» و «کار پزشکی ماهرانه و دقیق» بوده است.

بیشتر از