کرونا در یک روز ۵۰۰ نفر را در بریتانیا به کام مرگ کشاند

بریتانیا به دنبال افزایش ظرفیت انجام تست کرونا است

تعداد مبتلایان به کرونا در بریتانیا به ۳۰ هزار نفر نزدیک می‌شود-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

حدود ۲۳۵۰ نفر از مجموع بیمارانی که در بریتانیا در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، جان باخته‌اند و این رقم، حاصل افزایش بیش از ۵۰۰ نفری شمار جان‌باختگان  برای اولین بار طی یک روز بود.

در همین حال، بنا به ارقام منتشر شده توسط دولت، تعداد مبتلایان در سراسر کشور به ۲۹ هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت و تامین اجتماعی در روز چهارشنبه گفت که آمار رسمی مرگ (در اثر کرونا) در بیمارستان‌های کشور ۲۳۵۲ نفر است که نسبت به روز قبل ۵۶۳ نفر افزایش داشته است.

در روز سه‌شنبه مشخص شد که دو نوجوان هم بعد از ابتلا به کووید-۱۹ در بریتانیا جان باخته‌اند؛ از جمله پسری ۱۳ ساله بدون هیچ مشکل سلامتی شناخته شده‌ پیشین.

ارقام اخیر حاکی از آن است که شمار افراد مبتلا در بریتانیا ظرف یک هفته حدود ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

در تاریخ ۲۵ مارس تعداد کل مبتلایان ۹ هزار و ۵۲۹ نفر بود.

طبق آمار روز چهارشنبه، تاکنون حدود ۱۵۳ هزار نفر برای ابتلا به این ویروس آزمایش شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فشار بر دولت برای افزایش ظرفیت آزمایش‌گیری برای کووید-۱۹ روز به روز بیشتر می‌شود، چرا که بریتانیا شاهد بیشترین افزایش آمار مرگ مبتلایان طی یک روز تا به امروز بوده است.

در حال حاضر حدود ۸ هزار آزمایش روزانه در سراسر بریتانیا انجام می‌شود، در حالی که وزرا پیش‌تر ادعا کرده بودند به هدف ۱۰ هزار آزمایش در روز دست یافته‌اند.

تمرکز در حال حاضر بر روی بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها است تا روشن شود که آیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، و کمی پیش‌تر در هفته جاری به بیمارستان‌های سرویس سلامت همگانی گفته شد که باید تا حدود ۱۵ درصد ظرفیت آزمایش‌گیری اضافه خود را صرف آزمایش گرفتن از کارمندان نظام پزشکی کنند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، اکنون این هدف ۱۵ درصدی را هم کنار گذاشته است و به بیمارستان‌های سراسر کشور گفته است تمام ظرفیت اضافه خود را صرف آزمایش گرفتن از کارمندان نظام پزشکی کنند.

در روز چهارشنبه، سخنگوی رسمی نخست وزیر گفت بیش از ۲ هزار کارمند نظام پزشکی اکنون آزمایش شده‌اند، و افزود: «ما به صراحت گفته‌ایم که می‌خوهیم شاهد افزایش ظرفیت آزمایش‌گیری باشیم و از نزدیک با سرویس سلامت همگانی انگلستان و سازمان بهداشت عمومی انگلستان و دیگر سازمان‌ها در تماس هستیم تا مطمئن شویم این امر به زودی رخ خواهد داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان