استیون سودربرگ، فیلم آموزشی مقابله با کرونا ساخت

مت دیمون و کینت وینسلت در این فیلم آموزشی حضور دارند

هر هنرپیشه در مورد موضوعات مختلفی مثل شستن دست‌ها و پیروی کردن از توصیه‌های کارشناسان صحبت کرده‌ است- VALERY HACHE / AFP

کیت وینسلت، مت دیمون و ماریون کوتیار، همراه با لارنس فیشبرن و جنیفر ایلی، همکارانشان در فیلم «شیوع»، در رشته ویدیوهایی در مورد ویروس جهان‌گستر کرونا پیام داده‌اند.

تهیه کننده این ویدیوها هم کارگردان مشهور، «استیون سودربرگ»  و «اسکات زد برنس» فیلم‌نامه‌نویس بودند و فیلم‌برداری را هم خود هنرپیشگان در خانه‌ها‌یشان انجام دادند.

فیلم مهیج «شیوع» محصول ۲۰۱۱، داستان ویروس جدیدی را که به سرعت در جهان شایع می‌شود، به تصویر می‌کشد و به همین دلیل، اکنون که کرونا جهان‌گستر شده است، دوباره مورد توجه عمومی قرار گرفته است.

اکنون وینسلت، دیمون، فیشبرن و ایلی، با همکاری کارشناسان مدرسه عالی بهداشت عمومی میلمن در دانشگاه کلمبیا، در مورد کووید ۱۹ پیام بهداشتی عمومی منتشر کرده‌اند.

هر هنرپیشه در مورد موضوعات مختلفی مثل شستن دست‌ها و پیروی کردن از توصیه‌های کارشناسان صحبت کرده‌ است.

وینسلت می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین نکاتی که (کارشناسان) آموزش می‌دهند، این است که دست‌ها‌یمان را طوری بشوییم که انگار زنده ماندن‌مان به این کار بستگی دارد. به خصوص در حال حاضر که واقعاً همین طور است».

دیمون هم در ویدیوی خودش راجع به فاصله‌گیری اجتماعی می‌گوید:«(در آن فیلم) نقش مردی را بازی می‌کردم که در برابر آن ویروس فرضی، مصونیت داشت. آن جا داشتم فیلم بازی می‌کردم، ولی الان صحبت زندگی واقعی است. الان دلیلی ندارد که من یا شما فکر کنیم که در برابر کووید ۱۹ مصون هستیم. هر قدر هم جوان باشیم، این ویروس جدید است و مدتی طول می‌کشد تا پزشکان و بدن ما آن را شناسایی و بهترین راه محافظت را پیدا کنند».

«همیشه ویروس‌های جدیدی ظهور می‌کنند و این اولین و آخرین بار نیست. خوشبختانه با چنین چیزهایی در گذشته هم سروکار داشته‌ایم و سرانجام توانسته‌ایم خودمان را نجات بدهیم و قوی‌تر شویم. این دفعه هم پیروز خواهیم شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه گفت: «این وضعیت چه مدت طول می‌کشد؟ پرسش بسیار خوبی است. هیچ کس قطعاً نمی‌داند، ولی می‌دانیم که چه کار کنیم تا آن روز سریع‌تر فرا برسد.»

«فاصله‌گیری اجتماعی یعنی حفظ دو متر فاصله از دیگران. یعنی تجمع نکردن. یعنی درخانه ماندن یا پناه گرفتن در جاهایی که مقامات دولتی اعلام می‌کنند.»

«مردم ممکن است کووید ۱۹ بگیرند و نشانگان خیلی ملایمی داشته باشند، یا هیچ نشانگانی نداشته باشند. بنابراین حتی اگر فکر می‌کنید سالم هستید یا اطرافیان‌تان سالم هستند، هیچ چیز را به بخت و اقبال واگذار نکنید چون ارزش خطر کردن ندارد.»

دیمون همچنین گوشزد کرد که جوانان در برابر کرونا مصون نیستند و به کسانی که در ایالات متحده به تعطیلات بهاری رفته‌اند، هشدار داد.

او می‌گوید: «ممکن است فکر کنید قضیه خیلی جدی نیست... به هیچ وجه چنین فکری نکنید. تقریباً ۴۰ درصد کسانی که بر اثر این ویروس جهان‌گستر کارشان به بیمارستان کشیده است، زیر ۵۵ سال دارند.»

او بر دستورهای دولت برای ماندن در خانه هم تأکید کرد: «روی مبل لم بدهید و تلویزیون تماشا کنید و زندگی‌تان را به خطر نیاندازید.»

کوتیار هم از خانه‌اش در فرانسه به «گزینه»های فرا روی مردم پرداخت.

او می‌گوید: «آینده، به پیروی از کارشناسان بهداشت عمومی بستگی دارد. یعنی در خانه بمانید و تا نگفته‌اند خطری ندارد، بیرون نیایید. آینده به مراقبت از خودتان و عزیزان‌تان و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی، دورکاری، تجمع نکردن و هر چه بیش‌تر شستن دست با آب و صابون بستگی دارد».

متن این پیام‌های بهداشتی را با کمک همان کارشناسان فیلم شیوع، و از جمله دکتر «لیپکین» نوشته‌اند که اکنون در حال تحقیق برای سامان دادن آزمایش‌ها و تولید دارو برای ویروس کرونا است.

در بیانیه‌ای راجع همین موضوع آمده است: «در حالی که گسترش کووید ۱۹ در جهان ادامه دارد، اطلاع‌رسانی در باره احتیاط‌های علمی و مبتنی بر شواهد، بیش از هر زمانی ضرورت یافته است تا همه بتوانیم بهتر از خود، عزیزان‌مان، و جامعه محافظت کنیم.»

«توصیه‌ها و پیام‌های گمراه‌کننده و نسنجیده‌ای در مورد ویروس جهان‌گستر کووید ۱۹ در حال همرسان شدن در رسانه‌های سنتی و رسانه‌های اجتماعی است. می‌خواستیم به سهم خود با این روند مقابله کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان