شرکت تسلا به کشورهای بحران‌زده ویروس کرونا دستگاه تنفس مصنوعی اهدا می‌کند

دستگاه‌های کمک تنفسی برای موارد حاد، حیاتی هستند

الن ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا - AFP via Getty Images

الن ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، پیشنهاد ساخت و تحویل دستگاه‌های کمک تنفسی به کشورهایی که با کمبود این دستگاه‌ها مواجهند، داده است و گفته است: 

«این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های حمل و نقل با خودروهای برقی، به رایگان به همه بیمارستان‌ها در کشورهایی که این شرکت در آنها فعالیت دارد، تحویل داده خواهد شد.»

او در توییتی در روز سه‌شنبه نوشت: «ما دستگاه‌های کمک تنفسی اضافی با استانداردهای مورد قبول اف دی ای داریم.» 

آقای ماسک همچنین افزود: «ما این دستگاه‌ها را به بیمارستان‌های جهان در مناطقی که شرکت تسلا در آن فعالیت دارد، تحویل خواهیم داد. تنها شرط ما این است که این دستگاه‌ها فوراً در اختیار بیماران قرار بگیرند و در انبار ذخیره نشوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک، پیشتر وعده داده بود تا صدها دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان‌های شهر نیویورک  و سراسر ایالت نیویورک (که بالاترین آمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا را دارد) تحویل دهد.

اکنون ۸۲۵۰۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان ثبت شده است که به بیش از ۴۰۰۰۰ مرگ انجامیده است. آمریکا با ۱۷۶۰۰۰ مورد ابتلا به این بیماری و ۳۴۳۱ مرگ، یکی از بالاترین آمارها را داشته است.   

دستگاه‌های کمک تنفسی برای موارد حاد، حیاتی هستند، چرا که این ویروس به ریه حمله می‌کند و باعث مشکلات تنفسی می‌شود. 

شرکت تسلا، کارخانه عظیم خود را در منطقه بوفالو، نیویورک، به ساخت دستگاه‌های تنفسی اختصاص خواهد داد. این کارخانه، پس از تدابیر اتخاذ شده در جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، تعطیل شده است. آقای ماسک گفته است که این کارخانه را «در اولین فرصت ممکن بازگشایی می کند.»

شرکت جنرال موتورز نیز گفته است که پس از دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، انتظار می‌رود این شرکت ماهانه ۱۰۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی تولید کند. تصمیم به این اقدام طبق «قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰» اتخاذ شده است. 

همزمان، شرکت فورد هم تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی را برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در صد روز آینده، در کارخانه رانسویل در ایالت میشیگان، در دستور کار خود دارد.  

آقای ماسک در اوایل این ماه پس از توییتی که در آن گفته بود، وحشت حاصل از شیوع ویروس کرونا «بی معنی» است، مورد انتقاد قرار گرفته بود.      

© The Independent

بیشتر از زندگی