اختصاص ماهانه ۳۰۰۰ دلار برای کارگران آسیب‌دیده استرالیایی در همه‌گیری کرونا

نخست‌وزیر استرالیا طرحی ۱۳۰ میلیارد دلاری را برای حمایت از کارگران معرفی کرد 

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرلیا می‌گوید باید از کسب و کارها و کارگران در این دوران سخت حمایت کرد-DAVID GRAY / AFP

دولت استرالیا ۱۳۰ میلیارد دلار استرالیا (بیش از ۸۰ میلیارد دلار آمریکا) خرج یارانه درآمدی برای حدود شش میلیون نفر می‌کند. 

این کمک دولتی که «حافظ مشاغل» نام دارد، بسته انگیزشی کشور برای جلوگیری از پیامد همه‌گیری ویروس کرونا را به ۳۲۰ میلیارد دلار استرالیا می‌رساند که برابر با ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. 

این اقدام جدید، به شرکت‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند به ازای هر کارمند، ظرف مدت شش ماه هر دو هفته ۱۵۰۰ دلار استرالیا پرداخت می‌کند. هر شرکت یا سازمان غیرانتفاعی که ۳۰ درصد از درآمد خود را از دست داده باشد، می‌تواند برای دریافت این مبلغ اقدام کند.

شهروندانی که شغل خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از کارفرمای سابق خود این مبلغ را دریافت کنند.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر، گفت این قانون «انگیزه‌ای» به شرکت‌ها می‌دهد تا به کار خود ادامه دهند و خدمه را حفظ کنند و نیز وقتی بحران تمام شد، بتوانند دوباره به کار خود برگردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در نشستی خبری که از تلویزیون پخش می‌شد، گفت:‌ «برای این‌که این بحران را رد کنیم، باید اقتصادی فعال داشته باشیم. این (بودجه) انگیزه‌ای برای ادامه کار افراد است… این‌گونه می‌توان به کارگران حقوق داد و آن‌ها را حفظ کرد.»

کیت کارنل، کمیسر ارزیاب شکایات داخلی شرکت‌های کوچک و خانوادگی استرالیا، با استقبال از این بسته به روزنامه «کانبرا تایمز» گفت: «نکته مهم این‌جا است که این اقدام به شرکت‌ها امکان می‌دهد به ادامه فعالیت و دستمزد دادن به کارمندان خود ادامه دهند.»

او افزود: «این‌گونه شرکت‌های کوچک می‌توانند با کارمندان خود که قادر به کار نیستند، در تماس بمانند و توانایی استفاده مجدد از تیم خود را هنگام بازگشت اوضاع اقتصادی به حالت عادی داشته باشند.»

استرالیا یکی از کم‌شمارترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان را دارد، اما مقامات به مردم هشدار داده‌اند که موضوع را جدی بگیرند.

نتیجه آزمایش کرونای حدود ۴۲۰۰ نفر در آن کشور مثبت بوده است و ۱۸ نفر در اثر آن درگذشته‌اند. دولت با اعمال محدودیت‌های جدید، گردهمایی‌های عمومی را به زیر دو نفر محدود کرده است، و  پارک‌ها و زمین‌های بازی و ورزشگاه‌ها را نیز تعطیل کرده است.

در چندین ایالت، کسانی که قوانین جدید را زیر پا می‌گذارند مجازات می‌شوند و جریمه‌ها بالغ بر ۱۶۰۰ دلار استرالیا و شش ماه زندان است.

پل کلی، معاون مامور ارشد پزشکی، گفت: «حالا وقت آن نیست که پایمان را از روی ترمز برداریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان