آمار جان باختگان ویروس کرونا در نیویورک از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

انتشار ویدیویی از انتقال اجساد به کامیون‌هایی بزرگ از سوی یکی از کارکنان بیمارستان شهر

مقام های ایالت نیویورک پیش بینی می کنند که این ایالت به حدود ۱۴۰،۰۰۰ تخت بیمارستانی برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کویید-۱۹ نیاز دارد - Angela Weiss / AFP

بیمارستان های نیویورک با سیلی از بیماران کووید- ۱۹ در این شهر پر شده اند. 

در حالی که تعداد مبتلایان به این ویروس به ۳۳،۷۶۸ نفر رسیده و  شمار کشته شدگان از روز یکشنبه گذشته تا کنون به ۷۷۶ نفر افزایش یافته است. 

ویدیوی منتشر شده در اینترنت، نحوه برخورد و رسیدگی بیمارستان های نیویورک با اجساد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز سایر بیماران فوت شده را نشان می دهد. 

از جمله استفاده از بالابر‌های الکتریکی برای قراردادن اجساد در کامیون‌های مجهز به سردخانه قبل از انتقال آنها به نقطه ای دیگر. 

یک ویدیو ، کارکنان در محوطه بیرونی بیمارستان بروکلین واقع در فورت گرین در حومه نیویورک را نشان می دهد که در تعطیلات آخر هفته، مشغول انتقال اجساد به یک کامیون هجده چرخ مجهز به سردخانه هستند. 

Angela Weiss / AFP

مردی ناشناس که این ویدیو را گرفته، می‌گوید، «این واقعیت دارد، این منطقه بروکلین است». 

او ادامه می دهد: « شاید این ویدیو باعث شود که شما مساله را جدی بگیرید». 

در ویدیویی دیگر، خدمه بیمارستان «مونت سینای» دیده می شوند که در محوطه بیرونی بیمارستان ایستاده‌ و ظاهراً اجسادی را بر روی برانکارد حمل می‌کنند. یکی از کارکنان در این ویدیو می‌گوید، آنها در حال انتقال اجساد به کامیون مجهز به یخچال هستند.

نشریه ایندیپندنت، ضمن تماس با مقام های بیمارستان‌ های بروکلین و مونت سینای خواستار اظهار نظر در باره این ویدیو شده است. 

 بیمارستان‌های نیویورک، همزمان با فراگیر شدن ویروس کرونا، کامیون‌هایی را برای نگهداری موقت اجساد در محوطه بیرونی بیمارستان ها مستقر کرده اند. 

 این کامیون‌ها قبلاً در حمله تروریستی یازده سپتامبر به کار گرفته شده بودند. 

دلیل به کارگیری این کامیون‌ها، عدم توانایی بیمارستان‌ها در نگهداری تعداد بالای اجساد در سرد‌خانه‌های دائمی آنهاست. 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، بیمارستان بروکلین ، به عنوان مثال، تنها گنجایش ۲۰ جنازه را در سردخانه‌های خود دارد و به همین دلیل به کامیون‌های مجهز به سردخانه روی آورده. 

کاری ادواردس، معاون روابط خارجی بیمارستان در گفتگویی با سی ان ان گفته:‌ « وحشتناک است که خانواده ها نمی توانند جنازه عزیزانشان را تحویل بگیرند». 

به گفته او ظرفیت مؤسسات برگزارکننده مراسم خاکسپاری در شهر تکمیل شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیمارستان « بلویو » در منطقه منهتن نیز یک کامیون مجهز به سردخانه را در محوطه بیمارستان مستقر کرده است. 

مقام های ایالت نیویورک پیش بینی می کنند که این ایالت به حدود ۱۴۰،۰۰۰ تخت بیمارستانی برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کویید-۱۹ نیاز دارد.  

بیل دی بسیو، شهردار نیویورک، روز دوشنبه همزمان با استقبال از پهلو گرفتن کشتی بیمارستانی ۱۰۰۰ تختخوابی «یو اس ان اس» در بندر شهر، گفت: 

« تمامی بیمارستان‌ها در هفته‌های آینده نیاز به سه برابر کردن ظرفیت خود دارند». 

مقام‌های رسمی، از جمله اوسیریس باربت، کمیسر بهداشتی نیویورک پیش‌بینی کرده‌اند که ماه آوریل تعداد کشته‌شدگان مبتلا به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت . 

به گفته آنها انتظار می‌رود میزان شیوع بیماری در این ماه به اوج خود برسد. 

او روز یکشبنه همچنین گفت: « نیویورک سالانه، در فصل شیوع آنفلوآنزا، حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰  از شهروندان خود را بر اثر ابتلا به آنفلوانزا از دست می‌دهد. فکر می کنم ما شاهد مرگ عده بیشتری از شهروندان به علت ابتلا به کووید- ۱۹ خواهیم بود.»

او افزود:‌ « در مقایسه با بیماری آنفلوآنزا، ما یقیناً شاهد  تعداد بیشتری از کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا خواهیم بود. »    

© The Independent