ساکنان خانه‌های سالمندان در ایتالیا در معرض ابتلا به ویروس کرونا

یک سوم موارد جدید ابتلا به کرونا در منطقه‌ای در ایتالیا ساکنین خانه سالمندانند

کشیش جوزپه آرنائدو (راست) و کرسیمیر بوسیچ در حال تقدس خانه‌ها برای مقابله با کرونا در مانتا در شمال غرب ایتالیا، ۲۵ مارس- MARCO BERTORELLO / AFP

به گفته مقامات، روزانه یک سوم موارد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه‌ای در ایتالیا در خانه سالمندان زندگی می‌کنند. 

آمار موارد ابتلا در منطقه مرکزی لاتزیو در روز پنجشنبه ۱۹۵ نفر افزایش داشت که بیش از ۶۰ مورد در خانه‌های سالمندان ثبت شده است.

السیو داماتو، مدیر بهداشت منطقه گفت: «این افزایش تعداد مبتلایان اساسا به معنای تراکم موارد ابتلا در خانه‌های سالمندان و اماکن مذهبی است و ما باید توجه ویژه‌ای به این اماکن داشته باشیم.»

او ادامه داد: «تعداد موارد ثبت شده امروز در خانه‌های سالمندان ۶۷ نفر بود که بیش از یک سوم آمار مبتلایان این روز را تشکیل می‌دهد.»

آقای داماتو گفت ساکنان مسن خانه سالمندانی در رم، که در منطقه لاتزیو قرار دارد و به ویروس مبتلا شده‌اند، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌های محلی، این خانه سالمندان بعد از آنکه تست آزمایش کووید۱۹ او مثبت در‌آمد، تحت قرنطینه قرار گرفت.

شیوع ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان در سراسر دنیا گزارش شده و از جمله بیش از ۱۴۰ مورد در ایالات متحده و اسپانیا به ثبت رسیده است.

پیشتر در هفته جاری نیز احتمال ابتلای جمعی از ساکنان در خانه‌ سالمندانی در برایتون گزارش شد.

بنابر راهنمای دولت بریتانیا، افراد مسن بیش از سایرین در صورت ابتلا به کووید۱۹ در معرض خطر و آسیب‌پذیر هستند. این بیماری شبیه آنفلوآنزا است ولی می‌تواند به ذات‌الریه تبدیل شود.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیش از سایرین از شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا آسیب دیده است و به گزارش آمار رسمی تا روز جمعه بیش از ۸۰ هزار و پانصد نفر در این کشور به آن مبتلا شده‌اند.

حدود ۸ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند که بیش از دو برابر آمار مرگ در چین است؛ جایی که شیوع این ویروس در اواخر سال گذشته میلادی آغاز شد.

© The Independent

بیشتر از جهان