آغاز محدودیت تردد در سه محور ورودی در استان تهران

استاندار تهران: ممنوعیت تردد از درب منازل کذب است

در سه محور اعلام شده تنها خودروهای پلاک تهران مجاز به تردد هستند-AFP

رئیس پلیس راه تهران از آغاز اجرای محدودیت تردد در ورودی‌های استان خبر داد و گفت خودروهای پلاک شهرستان بازگردانده می‌شوند.

نورالله خادم در گفتگو با فارس تاکید کرد، مصوبه شورای اضطرار حمل و نقل ترافیک استان تهران از ساعت ۲۴ بامداد امروز (جمعه)، در سه محور آزادراه تهران-شمال، آزادراه تهران-قم و محور قدیم قم اجرا شده و فقط به خودروهای پلاک تهران اجازه تردد داده می‌شود.

در همین حال مدیرکل جنگل‌کاری و مراتع و آبخیزداری نیز از تعطیلی همه پارک‌های جنگی از جمله ۱۳۸ پارک در شمال ایران خبر داد.

کوروش خلعتبری در گفتگو با تسنیم تاکید کرد که از ورود افراد به این پارک‌ها جلوگیری می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به اجرا گذاشتن قوانین محدودیت تردد و تعطیلی پارک‌ها به منظور مقابله با افزایش ترددها باتوجه به نزدیک شدن سیزدهم فروردین‌ماه انجام می‌شود.

استاندار تهران در این زمینه گفت: خبرهای منتشر شده در مورد ممنوعیت تردد در رزوهای ۱۲ و ۱۳ فروردین کذب است. انوشیروان محسنی بندپی افزود: آنچه ممنوع شده حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها است.

این در حالی است که روز گذشته خبرهایی مبنی بر ممنوعیت تردد از درب منازل منتشر شده بود. با این حال بندپی به ایسنا گفت، تنها تردد در پارک‌ها ممنوع است.

آمار وزارت بهداشت حاکی از آن است که حدود ۳۰ هزار نفر در ایران به کووید-۱۹ مبتلا شده و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند. اما در حالی که قوانین منع تردد و قرنطینه در بیش از ۵۰ کشور جهان با قاطعیت اجرا می‌شود، مقامات تهران همچنان از اجرای سختگیرانه ممنوعیت‌های تردد و اجرای قرنطینه خودداری می‌کنند. ایالات‌متحده آمریکا، چین، ایتالیا، اسپانیا و آلمان در جایگاه‌های اول تا پنجم جهان از نظر تعداد مبتلایان قرار دارند که قرنطینه یا محدودیت جدی تردد را اجرا کرده‌اند. ایران نیز در جایگاه ششم این جدول قرار دارد.

بیشتر از