همسر نخست‌وزیر اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شد

تنها در ۲۴ ساعت، بیش از ۱۵۰۰ مورد افزایش در شمار افراد مبتلا 

نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز و همسرش ماریا بگونا. 
Niklas HALLE'N / AFP

همزمان با تعطیلی سراسری اسپانیا برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، جواب آزمایش همسر پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، مثبت اعلام شد. دولت اسپانیا گفت که وضع سلامت بگونیا گومز و نخست وزیر خوب است. پیش‌تر در هفته گذشته، نتیجه آزمایش دو تن از وزیران کابینه آقای سانچز نیز مثبت بود. 

این در حالی است که اسپانیا نیز، مشابه وضعیتی که پیش‌تر در ایتالیا حاکم شده بود، رویکرد تعطیلی سراسری کشور را در پیش گرفته است. 

آقای سانچز در سخنرانی‌ای که از تلویزیون ملی اسپانیا پخش شد، از اجرای تمهیدات سختگیرانه دولت طی دو هفته وضعیت اضطراری در مقابله با انتشار ویروس در کشور خبر داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات گفته‌اند که از زمان شناسایی اولین مورد ابتلا در اسپانیا در اواخر ژانویه، شمار موارد ابتلا از ۵۷۰۰ نفر فراتر رفته است و نیمی از این موارد در مادرید شناسایی شده‌اند.

آمار نشان می‌دهد که تنها در طول ۲۴ ساعت، شمار موارد شناسایی شده ابتلا بیش از ۱۵۰۰ نفر افزایش داشته است. 

روز یکشنبه دولت بریتانیا یک بار دیگر به شهروندانش توصیه کرد که طی دوران همه‌گیری بیماری، مگر برای موارد ضروری، به اسپانیا سفر نکنند. دولت بریتانیا گفت که پروازها به اسپانیا در سطحی محدودتر، ادامه خواهد یافت. 

روز شنبه همزمان با آماده شدن دولت اسپانیا برای اجرای تعطیلی سراسری و قرنطینه عمومی، هواپیماهای خطوط هوایی جت-۲ تمامی پروازهای خود را به اسپانیا لغو کرد، و پروازها از بین راه به مبدأ بازگشتند.  

مردم در اسپانیا فقط برای خرید خوراک و دارو، رفتن به سر کار، رفتن به بیمارستان و بانک، یا برای مراقبت از کودکان و سالمندان حق خروج از خانه دارند. 

تمامی مدارس و دانشگاه‌ها، بارها، هتل‌ها و رستوران‌ها در اسپانیا، که پس از ایتالیا دومین کشور آسیب‌دیده از ویروس کرونا است، تعطیل شده‌‌اند. 

 آقای سانچز گفت:‌ «از حالا به بعد وارد مرحله جدیدی می‌شویم. از انجام آنچه برای مقابله با ویروس لازم است، فروگذار نمی‌کنیم. ما سلامتی را در اولویت قرار می‌دهیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی