زنی ۲۱ ساله جوان‌ترین قربانی کووید-۱۹ در بریتانیا شد

خانواده کلویی میدلتون می‌گویند او از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار بوده است

قبلا مرگ یک پسر ۱۸ ساله در اثر ابتلا به کووید-۱۹ به ثبت رسیده بود-Piero CRUCIATTI / AFP

زنی ۲۱ ساله ظاهرا جوان‌ترین قربانی ویروس کرونا در بریتانیا شده است.

به گفته خانواده‌اش، کلویی میدلتون از باکینگهام‌شایر، بعد از پاسخ مثبت آزمایش در ابتلا به کووید۱۹، درگذشت.

به ادعای آنها، او قبلا هیچ مشکلی در سلامت خود نداشته است.

مادر او در فیسبوک نوشت: «خطاب به همه افرادی که فکر می‌کنند این ویروسی ساده است، خواهش می‌کنم در این باور خود تجدیدنظر کنند.»

دایان میدلتون نوشت: «من از تجربه شخصی خودم می‌گویم، این ویروس به ظاهر ساده، جان دختر ۲۱ ساله من را گرفت.» 

امیلی میستری، خاله او هم با درخواست از همه برای اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، ادعا کرد خواهرزاده‌اش «هیچ مشکلی در سلامت خود نداشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او نوشت: «عزیزان من با غیرقابل تصورترین درد ممکن دست و پنجه نرم می‌کنند. واقعیت این ویروس جلو چشمان تک تک ما روشن می‌شود. لطفا، خواهش می‌کنم به راهنمایی‌هایی دولت در این زمینه گوش کنید.»

خانم میستری گفت: «سهم خود را انجام دهید تا از خود و دیگران محافظت کنید! این ویروس خود به خود منتقل نمی‌شود، این آدم‌ها هستند که ویروس را منتقل می‌کنند.»

بر اساس شماره‌انداز رویترز، تاکنون بیش از ۸۲۰۰ نفر در بریتانیا به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴۲۷ نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. کووید۱۹ بیماری‌ای شبیه آنفولانزا است که می‌تواند به ذات‌الریه تبدیل شود.

مردی ۱۸ ساله نیز آخر هفته گذشته بعد از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در شهر کاونتری درگذشت. او در این بیمارستان تحت مداوا برای «مشکلات سلامتی خیلی جدی پیشین» خود بود.

پروفسور کیران پاتل، مدیر ارشد پزشکی موقوفه سرویس سلامت همگانی برای بیمارستان‌های کاونتری و وارویک‌شایر، گفت که پاسخ آزمایش این بیمار در ابتلا به ویروس کرونا یک روز قبل از مرگش مثبت اعلام شد، ولی «این بیماری ارتباطی با دلیل مرگ او نداشت.»

به خاطر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، سراسر بریتانیا تحت قرنطینه اجباری رفته است و به مردم گفته شده است فقط برای خرید نیازمندی‌ها و مواد غذایی، سر کار رفتن و رجوع به پزشک، خانه را ترک کنند.

مغازه‌ها، مدارس، میخانه‌ها و ادارات نیز در راستای تلاش‌ها برای کاهش شیوع ویروس و فشار کمتر بر سرویس سلامت همگانی، تعطیل شده‌اند.

بیش از ۱۷۰ هزار نفر به درخواست برای ثبت‌نام داوطلب‌ها پاسخ داده‌اند تا در مبارزه با شیوع این بیماری، به کمک نظام بهداشتی کشور بروند. در همین حال، وزیر بهداشت هم اعلام کرد که هزاران نفر از کارمندان بازنشسته نظام بهداشتی نیز قرار است به کار بازگردند.

© The Independent

بیشتر از جهان