کرونا در آمریکا؛ ثبت نخستین مبتلا در میان مهاجرین زندانی

فرد مبتلا مکزیکی است و تحت قرنطینه و مراقبت پزشکی قرار گرفته است

مقامات زندان می‌گویند پذیرش زندانی به زندان مذکور را تا به دست آوردن اطلاعات بیش‌تر متوقف خواهند کرد- HERIKA MARTINEZ / AFP

سازمان انتظامی مهاجرت و گمرکات (آی‌سی‌ای) ایالات متحده، روز سه‌شنبه نخستین مورد مثبت شدن آزمایش کرونا در میان زندانیان این سازمان را تأیید کرد.

طبق بیانیه‌ای که آی‌سی‌ای منتشر کرده است، فرد مبتلا  که ۳۱ ساله و اهل مکزیک و از زندانیان زندان برگن کانتی در هکن‌سک واقع در نیوجرسی است، تحت قرنطینه و مراقبت پزشکی قرار گرفته است.

این سازمان می‌گوید: «طبق دستورالعمل‌های مرکز مهار بیماری‌ها (سی‌دی‌سی)، افرادی را هم که با این فرد در تماس بودند جمع‌آوری کردیم و تحت پایشگری نشانگان کرونا قرار دارند.»

این سازمان می‌گوید پذیرش زندانی به زندان مذکور را تا به دست آوردن اطلاعات بیش‌تر متوقف خواهد کرد.

این در حالی است که هفته قبل نتیجه آزمایش کووید۱۹ یکی از افسران اصلاحات اداری کلانتری برگن‌کانتی هم که در زندان برگن‌کانتی کار می‌کرد، مثبت شده بود.

در بیانیه آی‌سی‌ای، هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی ابتلای این زندانی به ویروس کرونا نیامده است.

با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد شیوع کرونا در زندان‌های وجود دارد، این سازمان تحت فشار چشم‌گیر گروه‌های هوادار مهاجرت بوده است تا شماری از ۳۷ هزار زندانی تحت اختیارش را آزاد کند.

سازمان وکلای مدافع عمومی نیویورک نیز در بیانیه‌ای که برای سی‌ان‌ان فرستاده، اعلام کرد: « با توجه به انفعال مستمر آی‌سی‌ای، محرز شدن کنونی ابتلای یکی از زندانیان تحت اختیار این سازمان، به راستی گریزناپذیر بود و ضرورت آزاد کردن فوری تمام زندانیان آی‌سی‌ای را بیش‌تر نمایان کرد.»

این بیانیه اضافه می کند: « چندین هفته بود که در مورد شرایط غیربهداشتی زندان‌ها که زندگی زندانیان را در خطر قرار می‌دهد خبرهای نگران‌کننده بسیاری از موکلان زندانی خودمان دریافت می‌کردیم.»

طبق جدیدترین آمار آی‌سی‌ای، حدود ۴۷ درصد زندانیان تحت اختیار این سازمان به خاطر نقض غیرجنایی قانون مهاجرت، در حبس به سر می‌برند.

انبوه زندانیانی که در بندهای نزدیک به هم به سر می‌برند، سبب شده تا این نگرانی پیش بیاید که این زندان‌ها به شدت در برابر شیوع ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند.

آندریا فلورس، قائم‌مقام سیاست‌گذاری بخش برابری سازمان وکلا، به سی‌ان‌ان گفت: افرادی که در این زندان‌ها محبوسند، لقمه چرب و نرمی برای این ویروس هستند.

او اضافه کرد: «کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند همین که شیوع ویروس در زندان‌ها آغاز شود به سرعت گسترش می‌یابد. رنج‌ها و مرگ‌ومیرهایی رخ می‌دهد که قابل جلوگیری و پیش‌گیری هستند.»

آی‌سی‌ای، اعلام کرده با توجه به اوج گرفتن شیوع این ویروس جهان‌گستر، قسمت اعظم دستگیری‌ها و اخراج‌ها را متوقف کرده ولی در بیانیه‌اش به آزاد کردن زندانیان کنونی اشاره‌ای نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقامات این سازمان هم به گروه مادر جونز، گفت: « در مورد آزاد کردن زندانیان کنونی هیچ دستوری صادر نشده است»

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، کرونا تا کنون ۳۷۵۴۹۸ نفر را در جهان مبتلا کرده است.

طبق گزارش مرکز مهار بیماری‌ها، در ایالات متحده ابتلای ۴۴۱۸۳ نفر به ویروس جدید کرونا محرز شده است و مرگ ۵۴۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است.

این بیماری اکثراً دارای نشانگی شبیه آنفلوآنزای خفیف است، اما به خصوص می‌تواند باعث مرگ کهن‌سالان و افرادی شود که از قبل بیماری‌هایی داشته‌اند.

آمار کل مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان نیز از مرز ۱۶ هزار نفر گذشت.

© The Independent

بیشتر از جهان