ویروس کرونا؛ المپیک ۲۰۲۰ یک‌سال به تعویق افتاد

تصمیم به تعویق انداختن المپیک یک اتفاق نادر در تاریخ ورزش جهان است

تعویق یک‌ساله رویداد المپیک در زمان صلح جهانی اتفاقی بی‌سابقه در جهان ورزش است - Fabrice COFFRINI / AFP

امروز، سه‌شنبه ۲۴ مارس، روزی تاریخی در ورزش جهان بود؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر ژاپن و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در تصمیمی تاریخی برگزاری مسابقات المپیک تابستانی را که قرار بود تابستان امسال در پایتخت ژاپن برگزار شود، به مدت حداقل یک‌سال به تعویق انداختند. 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و توماس باخ رئیس کمیته المپیک امروز توافق کردند که برای مبارزه با دشمن فعلی همه جهانیان یعنی ویروس کرونا این مهم‌ترین رویداد ورزشی دنیا تا تابستان ۲۰۲۱ به تعویق بیفتد. 

شینزو آبه امروز به خبرنگاران گفت که در دیدار با توماس باخ، رئیس کمیته المپیک، پیشنهاد داده که برگزاری مسابقات المپیک تابستانی یک سال به تعویق بیفتد و باخ نیز از این تصمیم استقبال کرده است. 

با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در جهان، حرف و حدیث‌ها برای لغو و یا به تعویق انداختن مسابقات المپیک تابستانی در ژاپن بالا گرفت. از طرفی بسیاری از کشورها خواستار لغو و یا به تاخیر انداختن مسابقات بودند و از سوی دیگر مقامات برگزار کننده مسابقات در ژاپن اصرار داشتند که این رویداد بزرگ ورزشی در تاریخ مقرر برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای گذشته برخی کشورها مانند استرالیا و کانادا و بریتانیا اعلام کرده بودند که در صورت برگزاری مسابقات المپیک در تاریخ مدنظر، ورزشکاران خود را به این مسابقات نخواهند فرستاد. 

این دوره از مسابقات المپیک در پایتخت ژاپن، از نظر میزان سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی شرکت‌های خصوصی در قیاس با دوره‌های قبلی برگزاری این مسابقات در سطح بسیار بالاتری قرار داشت و حالا با تصمیم مبنی بر تعویق حداقل یک‌ساله این مسابقات ضرری جدی متوجه بخش‌های اقتصادی دخیل در برگزاری این رقابت‌ها خواهد کرد. 

بیشتر از ورزش