لغو مسابقات جام جهانی اسب‌دوانی در دوبی

قرار بود مسابقات اسب‌دوانی «میدان»، پشت درهای بسته برگزار شود

نمایی از محل برگزاری مسابقات جام جهانی اسب‌دوانی در دوبی -  KARIM SAHIB / AFP

نشست معتبر جام جهانی دوبی که قرار بود روز شنبه در زمین اسب‌دوانی میدان برگزار شود، به علت شیوع جهان‌گستر ویروس کرونا لغو شد.

پیش‌تر قرار بود این جلسه با رعایت اصول ایمنی پشت درهای بسته برگزار شود.

اما به رغم حضور بسیاری از شرکت‌کنندگان در زمین اسب‌دوانی میدان، برای انجام تمرین‌های معمولِ یکشنبه صبح‌ها، اوایل بعدازظهر همان روز اعلام کردند برگزاری این نشست عقب افتاده است.

در بیانیه ‌دفتر روابط عمومی دولت دوبی آمده: «برای حفظ سلامتی همه شرکت‌کنندگان، کمیته عالی برگزاری جام جهانی ۲۰۲۰ دوبی تصمیم گرفت برگزاری بیست و پنجمین دوره این مسابقات جهانی را به سال آتی موکول کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید بن سرور نیز، که تا کنون ۹ بار برنده جام جهانی بوده و با اسب محبوب امسال «بِنبَتل» در مسابقات شرکت کرد، با این تصمیم موافقت کرد.

او به خبرگزاری پی‌اِی نیوز گفت: «اتفاقی است که در سراسر جهان از جمله انگلستان افتاده و به گمان من حفظ سلامت عمومی به نفع همه است.»

«اکنون سلامت عمومی باید اولویت اول همه ما باشد.»

«باید متوجه اهمیت این موضوع باشیم. رخدادهای اخیر در سراسر جهان حیرت‌انگیز است و دولت کار درستی کرده که برای محافظت از مردم این تصمیم را گرفته است.»

«فقط باید امیدوار بود این ماجراها هرچه زودتر تمام شود. البته این زمان می‌برد اما امیدوارم وضع مردم سراسر جهان بهتر شود.»

«در ورزش ما، این مسئله مهم است، چون ما برای اسب‌سواری به اسب‌ها نیاز داریم و در واقع آن‌ها همه‌چیز ما هستند. اما در عین حال مسئولیت حفاظت از مردم را نیز بر عهده داریم.»

بن سرور، یک پایش در دوبی و پای دیگرش در بریتانیا است، اما هنوز به فکر بازگشت خودش نیست، بلکه به فکر جا و مکان اسب‌هایش است:

«هنوز سفر را محدود نکرده‌اند، اما اسب‌هایم هنوز اینجا هستند و تا وقتی تکلیف آن‌ها مشخص نشود به نیومارکت باز نخواهم گشت.»

«بنبتل خیلی حیف شد. آن‌طور که در عربستان سعودی خوب دوید، اسب محبوب جام جهانی می‌شد. اما دیگر معلوم نیست تا سال دیگر چه پیش آید.»

«البته خب این یک مسابقه اسب‌دوانی که بیشتر نیست و باید از مقررات پیروی کنیم. ما هر کاری که از دست‌مان برآید برای کمک به بهبود شرایط انجام می‌دهیم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش