ویروس کرونا در آلمان: باواریا دو هفته قرنطینه می‌شود

زندگی عمومی در باواریا کاملا متوقف می‌شود

گردشگران در حال عکاسی در برلین-۲۰ مارس۲۰۲۰-John MACDOUGALL / AFP

وزیر اول استان باواریا اعلام کرد که این استان به عنوان اولین استان آلمان خواهد بود که وضعیت تعطیلی سراسری را در تلاش برای مهار انتشار ویروس کرونا اعمال می‌کند. 

مارکوس سوئدر، وزیر اول استان باواریا در پیامی تلویزیونی گفت:‌ «اتخاذ این تصمیم‌ها آسان نیست. ما این تصمیم‌ها را بر اساس بهترین سطح دانش و آگاهی‌مان اتخاذ می‌کنیم. پس از کرونا، باواریا ادامه خواهد داشت اما فقط به شرطی قوی‌تر از قبل خواهد بود که ما مسئله را جدی بگیریم.»

او گفت:‌ «ما باواریا را تعطیل نمی‌کنیم. باواریا را حبس نمی‌کنیم. بلکه زندگی عمومی در باواریا را به حالت توقف کامل درمی‌آوریم.» 

قرار است این استان آلمان، مقررات سرسختانه‌ای را در مورد ماندن در خانه و منع خروج از خانه برای دو هفته به اجرا درآورد تا سرعت انتشار بیماری کند شود. این مقررات ممنوعیت، از نیمه‌شب به اجرا درمی‌آید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصمیم اخیر باواریا، پیشاپیش نشست اضطراری روز یکشنبه میان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و رهبران منطقه‌ای آلمان اتخاذ شده است. 

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان دیشب از دو هزارو ۹۵۸ به ۱۳ هزار و ۹۵۷ جهش ناگهانی یافت و تاکنون ۳۱ نفر بر اثر بیماری جان باخته‌اند. 

دولت آلمان روز جمعه هشدار داد که اگر مردم طی روزهای آخر هفته قوانین مربوط به فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، مقررات سراسری منع عبور و مرور را بر این کشور ۸۳ میلیونی اعمال خواهد کرد. 

استفن سیبرت، یک سخنگوی خانم مرکل گفت:‌ «دولت تحلیل صریحی را درباره وضعیت انجام خواهد داد. رفتار مردم در روز شنبه در این تصمیم تعیین کننده خواهد بود.»

آلمان تاکنون مدارس، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را در جلوگیری از انتشار بیماری تعطیل کرده است، اما مردم به تجمع در مکان‌هایی چون پارک‌ها و زمین‌های بازی ادامه می‌دهند.

جامعه اپیدمیولوژی آلمان با حمایت از تمهیداتی که تاکنون اعمال شده، گفت این مقررات مورد بازبینی قرار خواهند گرفت. 

این سازمان گفت:‌ «فرصت اندکی برای انتخاب میان مهار انتشار و کند کردن عفونت، بدون فشار بیش از حد بر نظام بهداشت وجود دارد. در هر دو صورت، نیاز به اعمال قوانین جدی‌تر و برای مدت زمان طولانی‌تر وجود دارد.»

استفن کلوگ، رئیس بخش پزشکی در بیمارستان دانشگاه هامبورگ گفت خواستار اعمال فوری قوانین منع عبور و مرور است. 

او گفت:‌ «ما باید شمار موارد جدید ابتلا را کاهش دهیم، از همین روست که از مقررات فوری و سرسختانه منع عبور و مرور دفاع میکنم.»

در شهر فرایبورگ در جنوب غرب آلمان، قرار است که از آخر هفته، قوانین منع عبور و مرور برقرار شود. استان «نورد راین وستفالن»، در شمال آلمان که پرجمعیت‌ترین استان این کشور است نیز، تدابیر مشابهی اندیشیده است. 

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان